Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 195 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 195 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Samme fiber som før men litt billigere

Omtale av  Ar

Byttet fra Telenor fiber og overgangen gikk problemfritt, var bare å sette opp ny ruter på overgangsdagen og har fungert fint så langt

innstalasjon

Omtale av  Elisabeth

trengte hjelp med og innstalere alle mine smart produkter og fikk en utrolig hyggelig dame som tok seg god tid og var veldig høflig . Det eneste jeg kan klage på er at jeg var ca nr 30 i køen når jeg ringte. Dere ringte tilbake og det er bra ,men det tyder jo på at dere trenger flere ansatte. Jeg er pensjonist så ventingen gjorde ikke meg noe.

Dårlig kundeservice og hakkete nett

Omtale av  Ida

Ingen god overgang fra Telenor. Kjenner meg lurt inn til å signere med dere. Gir alle jeg kjenner informasjon om den dårlige kundeservicen. I tillegg til dette så opplever jeg at, nettet hakker når jeg sitter i teamsmøter så jeg må over på mobilnett, jeg har en ny router som står 2 m fra stuebordet i åpent rom, så problemet ligger ikke der. Venter bare på at 12 mnd skal være over så jeg kan si opp abonnement.

So far So good

Omtale av  Jan

Good so far. The transition from our previous provider to Nextgentel went smoothly. Connection is stable so far. I trust we made a good choice.

Ikke spesielt fornøyd nei.....

Omtale av  Sølvi

Den faller ut hele tiden og har mindre rekkevidde enn forrige leverandør. Jeg angrer på skiftet.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårligt, tungvint, ulogiskt, holder ikke hva som er lovet.

Omtale av  Robert

Helt elendig tv-boks løsning fra RiksTV. Ulogisk meny. Ikke opptaksfunksjon. Føler meg missinformert. Ikke like bra som tidligere som jeg ble lovt av selger. Ble lovt billigere abonnement men det resulterte og dårligere løsning og boks med opptak koster mer. Etter dette året med slavekontrakt så kommer jeg gå tilbake til Telenor.

Fiber

Omtale av  Tjods

Ingen problemer så langt.ser ut til å fungere bra.

Svar fra NextGenTel
19.11.2024 20:19

Hei Tjods! Tusen takk for at du har blitt kunde hos oss og deler din omtale her på Bytt.no 😊 Kjekt å se at du ikke har opplevd problemer med internett, og vi i NextGenTel skal jobbe på videre for at det skal være enkelt for deg som kunde videre! Beste hilsen Jenny, NextGenTel

Fornøyd på tross av litt oppstartsproblemer (hastighet)

Omtale av  Knut

Følger oppsatt plan ift tidspunkt for oppstart. Veldig varierende hastighet ift bestilling. Kontaktet kundeservice og ble bedt om å avvente noen dager. Ofte litt variasjon ved oppstart. Grei pris.

Svar fra NextGenTel
06.11.2024 18:18

Hei Knut, Tusen takk for at du har blitt kunde hos oss og deler din omtale her på Bytt.no 😊 Kjekt å se at vi har levert til riktig tid, det skal jo være enkelt å bli kunde! Når det kommer til variabel hastighet så er det helt supert at du tar kontakt med oss, vi vil sørge for å levere et sømløst internett til deg. Og jeg håper du tar kontakt igjen om det ikke har holdt seg stabilt til i morgen. Ønsker deg en fin ettermiddag! Beste hilsen Jenny, NextGenTel

Føler meg lurt

Omtale av  Ove G

Under. Bestilling fikk jeg beskjed om at brukerutstyr fra Telenor kunne fortsatt brukes . Rett før bruk fikk jeg mail om så ikke var tilfelle . Og måtte kjøpe ny privat ruter

Svar fra NextGenTel
06.11.2024 18:15

Hei Ove, Tusen takk for at du har blitt kunde hos oss og deler din omtale her på Bytt.no 😊 Så kjipt å høre at du har fått to forskjellige beskjeder om utstyret. Vi tilbyr valgfrihet mellom å velge WiFi-utstyr som vi leverer eller om du vil bruke eget, Telenor har et par modeller som vi vet om operatørlås på, som du nevner du har fått e-post om. Det er viktig for oss å både ha og gi riktig informasjon om utstyr og siden jeg ikke kan se noen flere detaljer om ditt abonnement så håper jeg du tar deg tid til å sende meg en e-post til [email protected], med flere detaljer om saken. Husk at du enkelt kan komme i kontakt med oss på chat via MinSide eller ringe oss på 98707979 hvis du har noen spørsmål om ditt abonnement 😄 Ha en fin ettermiddag! Beste hilsen Jenny, NextGenTel

Meget jra

Omtale av  Ronny

De kan levere mye billigere enn Telenor som jeg har idag. Sparer 250 kr måneden

Svar fra NextGenTel
06.11.2024 18:01

Hei Ronny, Tusen takk for at du legger igjen din omtale om oss 🙌 Hos NextGenTel får du akkurat like god kvalitet, bare rimeligere! Jeg håper å se deg som kunde, om du vurderer å bytte til NextGenTel 😄 Ha en fin ettermiddag! Beste hilsen Jenny, NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Usikkert trådløst nett.

Omtale av  Inge E. B

Svært ofte problemer med å få nettforbindelse til det trådløse nettet med iPad. Gjelder alle tre iPad vi har i huset. TV nummer to har også hatt problemer med nettkontakten, som er via kabel. (TV nummer en fungerer).

Svar fra NextGenTel
01.11.2024 11:09

Hei Inger, Tusen takk for at du er kunde hos oss og deler din omtale her på Bytt.no 😊 Dette høres ikke optimalt ut, og vi vil gjerne hjelpe med å finne en løsning på problemene både trådløst og for den ene TVen. Håper du tar kontakt med oss når du får tid, du kan ringe oss på 98707979 - vi står klare til å hjelpe! Ha en strålende helg Beste hilsen Jenny, NextGenTel

hastighet

Omtale av  Bernt

Grei kontakt. Hastigheten kan variere,men som regel holder den mål.

Svar fra NextGenTel
01.11.2024 11:07

Hei Bernt, Tusen takk for at du er kunde hos oss og deler din omtale her på Bytt.no 😊 Kjekt å se at du stort sett er fornøyd, men vi vil jo at internett skal virke godt oftere enn av og til.. Jeg håper du kontakter oss sånn at vi får sett nærmere på hva som gjør at det av og til ikke er optimalt, og om vi leverer riktig hastighet til ditt bruk. Du kan raskt komme i kontakt på chat eller på telefon 98707979! Ha en nydelig helg 😄 Beste hilsen Jenny, NextGenTel

Nettilgang til bolig

Omtale av  Kai E. M

Finnes ikke nett i det hele tatt etter oppkobling. dårlig nett om det finnes.. får bare feile og dårlige svar som at alt er min feil og ikke de som leverer.. styr unda

Svar fra NextGenTel
01.11.2024 11:03

Hei Kai E, Takk for at du legger igjen din tilbakemelding her på Bytt.no! Dette høres ikke bra ut, vi i NextGenTel jobber for at det skal være enkelt som kunde hos oss - og det er jo ikke enkelt med et internett som ikke fungerer.. Dette er selvfølgelig noe vi vil hjelpe deg med og står klare til å hjelpe om du ringer oss på 98707979! Håper vi hører fra deg snart og finner løsning på problemet raskt 😊 Beste hilsen Jenny, NextGenTel

Aggressiv markedsføring

Omtale av  Geir H. R. S

Ble lurt til å etablere abonnement ved at selger påsto at det trengtes mange som meldte inn behov for å etablere tilbud i nabolaget. Selger skulle ringe og sikre at jeg fikk meldt meg av innen fristen, men gjorde ikke dette

Svar fra NextGenTel
01.11.2024 11:01

Hei Geir, Tusen takk for din tilbakemelding her på Bytt.no! Jeg kjenner ikke til saken din og får ikke tilgang til flere detaljer om bestillingen enn det du skriver her. Kan du ta kontakt med oss på 98707979 sånn at vi får hjulpet deg og får rask oppklaring? Håper på å høre fra deg! Beste hilsen Jenny, NextGenTel

Middels

Omtale av  Drillo

Dårlig internettforbindelse i deler av huset. Ble lovd att det skulle fungere fint, men det stemmer ikke. Har også extender, men det gjorde det ikke noe bedre.

Svar fra NextGenTel
01.11.2024 10:59

Hei Drillo, Det er kjipt når internett ikke fungerer! Så dette kan vi jo ikke si oss fornøyde med. Jeg håper du tar kontakt med oss igjen sånn at vi kan ta en gjennomgang sammen på det utstyret du har og utreder hva som vil fungerer best i forhold til hvilken type bolig du har. Chat med oss via MinSide eller ring oss på 98707979 så skal du slippe raskt til å få hjelp 😊 Jeg håper vi får hjulpet deg og finner en løsning snart, for tregt nett er ikke noe stas verken å ha eller levere... Ha en fin helg! Beste hilsen Jenny, NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig kundeservice og holdninger til kunde

Omtale av  Kanikke

Opplever feil på linjen mens nettsiden til NextGenTel sier det ikke er feil. Men det gjør Telenors side som er eier av linjen. Kundeservice sier de ikke kan gjøre noe med det og avviser meg da de selv ikke eier linjen

Svar fra NextGenTel
01.11.2024 10:52

Hei du, Tusen takk for at du deler din tilbakemelding med oss her på Bytt.no! Om det er en feil i ditt område så er dette noe vi vil varsle om så snart vi har kjennskap til feilen. Jeg kan ikke se flere detaljer enn det du oppgir til meg her, men hadde satt stor pris på om du sender meg en e-post til [email protected] sånn at jeg kan se nærmere på saken. Det er veldig viktig for oss i NextGenTel at det skal være enkelt som kunde hos oss, og det innebærer også at vi kommuniserer det kundene trenger å vite 🙌 Håper å høre fra deg! Ha en fin helg Beste hilsen Jenny, NextGenTel

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR