Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Anbefales ikke. Dårlig nett. Nettet kobler seg ut heletiden. Frekke de som jobber på kundeservice når man ringer for å få hjelp/veiledning. Abonnementet er overpriset.
Fikk en dato for oppkobling, men ingen ting hender. Så får jeg ny dato 3 dager etterpå etter 1 time venting på telefonen da den første bestillingen bare ble kanselert uten tilbakemelding da det var feilregistrering av leilighetsnummer. Igjen ble orderen kanselert uten tilbakemelding, og etter 3 dager legges abonnement opp på ny, denne gangen får jeg beskjed om at min nabo må si opp sitt abonnement for at jeg skal få det registrert på meg. Så blir mitt abonnement registrert på meg likevel selv om de har fått beskjed om at min nabo fortsatt skal ha sitt abonnement, men det blir likevel sagt opp. Nå har jeg fått beskjed om at det skal feilrettes i 2 dager 3 ganger, altså 6 dager... Og nesten 14 dager etter først lovet oppkobling sitter jeg her med en linje på 0,,2mbit ned og 2mbit opplasting... og ingen TV... Har aldri vært borti tregere eller mer uvitende kundeservice. Alt jeg får beskjed om er at jeg må restarte utstyret (noe jeg selvfølgelig nå har gjort 8 ganger før jeg ringer de)... Når de først svarer får man bare beskjed "dessverre, vi kan ikke gjøre noe så du må vente på at teknikerne ser på det...". Er det da vits med kundeservice når man ikke kan få hjelp av de? Karakter -5 fra meg. Konkurrent får ny kunde!
Er vel litt på siden i denne tråden, men var den nærmeste jeg fant. I forbindelse med installasjon av fiber/bredbånd har jeg fått noen "Infomailer". Disse har alle vært no-reply, ingen kontaktperson, ingen mailadresse eller telefonnummer. Kun "undertegnet" Telenor Norge. Jeg har forsøkt å komme i kontakt via kundeservice, men flere forsøk har bare ført "åt skogen". Man kan ikke sende mail - kun bruke kontaktskjema (som selvsagt ikke passer). En gang fikk jeg oppgitt mailadresse, men da fikk jeg tilbakemelding om at adressen ikke var i bruk - med lenke til kontaktskjemaet. Så bar det tilbake til start. Fikk så melding om hjelp til feilretting (hadde jo ikke meldt noen feil siden installasjonen ikke var foretatt. Er fortsatt ikke i mål, og alt dette har medført masse frustrasjoner. Hele saken kunne vært unngått om man hadde oppgitt kontaktinformasjon i Infomailer. Siden avtale er inngått, får jeg stå bindingstiden ut.
Dårlig kundeservice, stabilt nett, men meget dyrt. Ligger en god del høyere enn andre bare pga navn
Men telenor brøyt lnngått avtale om innstall. Av bredbånd for det ble uventet langt å grave.
Trådløst bredbånd som blir saktere og gir dårligere dekning for hvert år. Det startet bra, men nå fungerer det Å og si ikke. Skulle gjerne fått mer hjelp hvor de tilpasset vår bruk og leilighet.
Har ikke dekning på alle rom i huset. Ville hatt prøvetid for å se hvordan internett her virker
Får bare en tredjedel av den bredbandkapasitetet som jeg betaler for. Dette påvirker spesielt tv-en, som hakker ved avspilling på netflix m.m..
Grei tjeneste, men ekstremt dyrt. Get tilbyr samme hastighet til godt under halve prisen her, men det er dessverre ustabilt.
Og resultatet er ræva internett som er ustabilt. I helgene når mange er på nettet er streaming kvaliteten mildt sagt dårlig. Online spilling fungerer ikke i det hele tatt. Angrer på at vi ikke ventet med å skifte til vi måtte. Telenor informerer ‘overraskende’ nok ikke om hva endringen fra kobber til trådløst bredbånd faktisk innebærer for kunden. Dette er med 4g, håper ting bedrer seg når 5g endelig kommer…
Trådløst bredbånd i bystrøk: Nettet faller ut flere ganger i timen. Feilmelding på ruter: er på nett, men mangler ip-adresse. Dette gjør det umulig å jobbe hjemmefra via VPN. Telenor foreslår bare "Restart ruter. Restart antenne" osv. Vel... Det er gjort en million ganger... Bytter så snart bindingstid er over.
Altfor dyrt, andre leverandører er billigere,. Så jeg vurderer sterkt å bytte
Skulle bestille bredbånd og internett, fikk tilbud om tv og bredbånd til 899 og sa ja til dette, ventet over en uke på ruter og fikk tilbud om mobilt bredbånd i mellomtiden som kostet meg 1300, deretter fikk jeg feil internett pakke, altså 350 nett med en regning på 2600, til tross for at det ble lovet fri etablering. Det varierer veldig på hvem man snakker med og lang ventetid på alt, rett å slett elendig fra et så stort selskap.
Telenor oppfattes som styrende og kan misligholde avtaler med kunde uten vederlag
Har hatt fiber fra telenor i snaue 2 år nå uten problemer inntil nå nylig da nettet har blitt mere og mere ustabilt, kontakter kundeservice som sender det videre til teknisk som snur den rett rundt igjen og sier det ikke er noe problemer med linja. Per i dag har jeg over 70% packet loss på både upload og download med data som jeg kan vise til da jeg bruker verktøy som følger med på dette. Telenor sin teknisk avdeling gjør åpenbart ikke jobben sin her da jeg tror feilen ligger i selve kablene i lufta da det var en kraftig storm her oppe 19 november som tok ut halve skauen der hvor fiber kablene er i lufta dermed krever det personlig inspeksjon av linja og ikke en forbanna speed test fra telenor sitt HQ i oslo, dette gjelder forøvrig ikke bare min hustand men 5+ til som jeg vet om.
Telenor koster mer, enkelt og greit. Bytter derfor til annen leverandør. BVle lovet 350 mbit i hele huset av telefonselgeren, det var bare tull! Det var bare full hastighet rett vedsiden av ruteren.