SMB Mobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Alt for lang oppsigelsestid. Ble ikke fortalt ved bestilling. Alt for dyrt avbestillings gebyr
Hei Wcp. Takk for din henvendelse. Oppsigelsestid og informasjon ved oppsigelse eller bytte ligger på våre hjemmesider, eller man kan kontakte oss ved spørsmål. Det er synd å høre du er misfornøyd, da både avbestillingsgebyr og oppsigelsestiden er standard for bedrift markedet. Mvh Ida, SMB Mobil
Billig og veldig god dekning, god dekning i utlandet også.
Hei Jens. Takk for den hyggelige tilbakemeldingen 😄 Så flott å høre du er godt fornøyd med oss! Mvh Ida, SMB Mobil
Ekstremt useriøst firma! Selger per telefon som ikke oppgir at det er bindingstid og som konsekvent sammenligner mitt nåværende abonnement med det han tilbyr. Jeg har hatt eget firma i 20 år og ALDRI hatt bedriftsabonnement. Henvendelser skriftlig og muntlig blir møtt med total ignorans og at det vil sendes et bruddgebyr på 3000kr. Null forståelse eller ønske om å prøve å hjelpe meg som kunde. Image som mobilleverandør er tydeligvis ikke viktig. Ser frem til å ta denne saken til Forliksrådet. 99% av alle anmeldelser av selskaper er negative
Hei og takk for din henvendelse. Det er veldig leit å høre du føler dette. Vi er en operatør i stor vekst og har mange fornøyde bedrift kunder, så vi ønsker å se hva som har skjedd her og finne en løsning sammen med deg. Ting som avtaletid og pris eks mva skal oppsummeres både skriftlig og muntlig å vi ser veldig strengt på om dette ikke har blitt fulgt her i din sak. Send meg en melding på [email protected] med informasjon om saken og org.nummeret ditt, så ser vi på det! Mvh Ida, SMB Mobil
Utelot muntlig informasjon om bruddgebyr, momstillegg og 36 måneders bindingstid i telefonsamtalen. Dette stod kun i vilkårene som ble signert. Ville ikke ta skyld før jeg ønsket å gå til forliksrådet. Fungerer sikkert greit for bedrifter der du får all informasjon du trenger, men dette opplevdes ikke særlig profesjonelt når de henvender seg til privatpersoner som har et enkeltpersonsforetak.
Hei og takk for din henvendelse. Dette er veldig leit å høre. Denne informasjonen skal være med både muntlig og skriftlig, da våre kunder skal føle seg sikre på avtalen som blir inngått. Send meg en melding på [email protected] med forklaring av saken og org.nummeret ditt. Så ser vi på det! Mvh Ida, SMB Mobil
Fattet heldigvis mistanke til den useriøse og sleipe selgeren fra SMB. Utgir seg for å være fra Telenor, og sier de har lavere priser og samme betingelser som Ice. Dette er selvsagt løgn, så anbefaler alle å holde seg langt unna denne totalt useriøse bedriften. For dere som er lurt og manipulert inn i en avtale så anbefaler jeg å ta direkte kontakt med både daglig leder og samtlige styremedlemmer for å be om gebyrfri utmelding. Navn på daglig leder og styremedlem finnes på proff.no
Hei Espen, Vi beklager at din opplevelse med oss ikke har vært tilfredsstillende. Vi er opptatt av å være en god og seriøs utfordrer som skal være prisleder for mindre bedrifter med full Telenor dekning. Våre selgere skal aldri gi inntrykk av å representere andre operatører, og vi tar slike tilbakemeldinger svært alvorlig. Hvis du fortsatt har spørsmål om avtalen, er du velkommen til å ta kontakt med oss direkte, så vil vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg videre. Mvh, Alise SMB MOBIL
Ekstremt manipulerende. Hold dere for all del langt unna! Det er så mye som kan sies om måten selgerne opererer på at halve er nok. Personlig sier jeg konsekvent nei til selgere på telefon, likevel gikk jeg fem på. Klarte heldigvis å få annullert avtalen ved å sende en reklamasjon pr. e-post. Verste selskapet jeg har borti noen gang. Punktum!
Hei, Vi beklager på det sterkeste at du har hatt en slik opplevelse med oss. Vårt mål er alltid å gi tydelig og korrekt informasjon slik at våre kunder kan ta velinformerte valg. Vi er glade for å høre at saken din ble løst med annullering av avtalen etter reklamasjonen. Mvh, Alise SMB MOBIL
Fikk tlf fra en telefonselger i går da jeg kjørte bil hjem. Fikk tilbud om abonnement og tenkte at dette hørtes bra ut. Takket da ja men da jeg kom inn i huset 5 minutter etterpå! Fikk lest avtalen angrer jeg meg, ringte tilbake til kundeservice med en gang og ga beskjed om at jeg ønsket ikke dette alikevel. Det skulle lages en sak på dette og jeg fikk tlf i dag om jeg ikke har noen angrerett og at jeg må betale 4000,- i gebyr fordi jeg nå hever kjøpet før 36 mnd har gått!!!! Helt utrulig at det ikke lar seg gjøre og at jeg nå må betale for noe jeg ikke vil ha. Veldig misfornøyd da han sa det ikke var bindingstid men en avtaletid!
Hei Carina, Jeg beklager hvis informasjonen rundt avtaletid ikke ble tilstrekkelig tydelig ved avtaleinngåelsen. Selger skal opplyse om avtaletid, og dette skal også være spesifisert i SMS-en og ordrebekreftelsen som blir sendt per epost. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så ser jeg gjerne nærmere på den for deg. Mvh, Alise SMB MOBIL
fornøyd med hastighet og pris. selger ringte og forklarte at det var en fordel gjennom mitt foretak. var usikker i starten, men fikk god forklaring på hva avtalen gikk ut på.
Hei Line, Takk for tilbakemeldingen. Vi er glade for å høre at du er fornøyd med både hastigheten og prisen på abonnementet ditt. Det er godt å vite at samtalen med selgeren gav deg en klarere forståelse av avtalen og hvordan den kan være en fordel for ditt foretak. Vi ønsker alltid å sørge for at våre kunder har all nødvendig informasjon før de inngår avtaler. Skulle du ha noen spørsmål eller trenger hjelp med noe, er du alltid velkommen til å kontakte oss. Mvh, Alise SMB MOBIL
Svindel! Telefonselger lurte samboer å undertegne, presset henne til å svare ja på melding, så raskt som mulig. Styr unna. Hun kjørte bil da hun fikk telefon fra selgeren, dette var selger informert om, han informerte veldig svakt og sa hun måtte skynte seg å svare, fikk derfor ikke lest gjennom hele avtalen. Ja, dumt gjort av min samboer, men straffbart gjort av selger, da han var klar over situasjonen.
Hei Fredrik, Takk for tilbakemeldingen. Jeg beklager virkelig for den negative opplevelsen samboeren din hadde i forbindelse med salgsprosessen. Slik press og mangelfull informasjon er helt uakseptabelt, og det er selvsagt ikke slik vi ønsker å fremstå. Send meg en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så ser jeg gjerne nærmere på den for deg. Mvh, Alise SMB MOBIL
Jeg blir oppringt fra SMB-mobil og opplyser jeg selger om at jeg har privat mobilt abonnement hos Telenor, er privatkunde og er ikke er interessert i å bytte operatør. Selger sier at SMB-mobil er et under Telenor sitt nett og at man ikke vil merke noen forskjell, kun prisen. Selger vet jeg oppgir prisen på privatabonnement som ink. moms fordi jeg sier jeg er privatkunde, navnene på abonnementene er privat og at jeg informerer om aldri har hatt bedriftsabonnent. Selger sammenligner summen som jeg oppgir som inkl.moms med en sum eks. moms som tilbud uten å oppgi at summen er eks.moms. Selger sier at jeg vil spare flere tusen i året om jeg bytter til SMB-mobil. Bedriftsabonnent og et privatabonnement og kan ikke sammenlignes på innhold, og prisene må man være enig om skal drøftes inkl. eller eks. moms. Selger presenter en pris på abonnementene samt han sier det er like abonnement med samme innhold. Selger oppgir ikke at prisene er eks. moms. Legger man på momsen SMB- mobil sitt tilbud utgjør en besparelse på kr. 10,77 pr. mnd./ 129,24 pr. år. Skal man ha tilnærmet lik kvalitet på abonnementene fra Telenor (har ubegrenset data blant annet) noe tilbud fra SMB-mobil ikke har. For å oppnå samme kvalitet på opprinnelig abonnementet fra Telenor må jeg betale kr. 589,25.- mer pr. mnd./kr.7.071.- mer pr. år. Bedriftsabonnement har mange ulikheter fra et privatabonnement som er helt vesentlig informasjon for meg som privatkunde og ta stilling til. Selger opplyser ikke meg om forskjellene .(Som blant annet innebærer at sønnen min og faren min på 74 år er ansatt i enkeltmansfortak som tilbyr veiledning til Masterstudenter. Noe de selvsagt ikke gjør. De mister numrene sine.) Det ble kun gitt en sum på abonnementene fra selger. Selger nevner ingenting om avtale/bindingstid eller oppsigelse i med summen. Selger må eventuelt tilby en lavere sum om man godtar en bindingstid. Bindingstid må kunne argumenteres, altså jeg som kunde må få en fordel som derfor gir binding. Det nevnes ikke at det er binding eller at jeg får noen fordel med binding. Selger informerer altså ikke at om at jeg må ha SMB-mobil i 36 måneder som en avtale/ bindingstid uten oppsigelsestid eller betale for 13.500.- (4.500.- pr. nummer) for å komme meg ut av avtalen. Selger sier prisen er stabil fra SMB-mobil i 36 mnd. og at SMB-mobil ikke kommer til og endre den, det er kun er en prisgaranti på at prisen ikke ville gå opp i perioden. Selger sier jeg skal bekrefte med ja på SMS og at det er det samme som han har sagt muntlig. Selger vet jeg ikke får tid å lese avtalen siden jeg må bekrefte den umiddelbart. SMB-mobil selgeren har formidlet at pris- og kvalitetsmessig er avtalen gunstigere enn privatabonnement mitt hos Telenor. Det medfører ikke riktighet. Jeg mener avtalen frafaller fordi selger har oppgitt uriktige opplysninger og unnlatt informasjon ved inngåelse. Jeg har prøvd å få svar fra SMB-mobil hvorfor jeg skulle ha inngått en avtale som er dårligere samt andre ulemper om jeg har fått alle opplysninger som omfatter avtalen fra selger? Som blant annet innebefatter bindingstid på 36 mnd. og avbrytningsgebyr på 13.500.-. SMB svarer meg ikke på spørsmålene og begrunnelsene, de avviser det hele med og si de ikke er enig, og at det er presentert både muntlige og skriftlig. Jeg har ikke fått presentert avtalen muntlig slik den er presentert skriftlig. Selgeren har unnlatt å gi meg opplysninger samt gitt feil pris som ville hatt innvirkning på min forståelse av tilbudet. Svaret fra SMB er at det er jeg som må ta stilling til om det er gunstigere eller ikke, det har ikke SMB noe med. Skal man forstå det må jeg ønsker og betale mer for abonnementene og da blir det vanskelig å argumentere om noe som helst. SMB og sier de ikke vil gjøre noe mer. De kan kun gi et avslag og endre bindingstiden til 24 mnd. Håper det er noe som kan gjøres fordi jeg finner det vanskelig å tro at dette er lovlig siden det som ble sagt avviker i forhold til hva selgeren sa når han ringte.
Hei Katarina, Jeg beklager at du har hatt en negativ opplevelse og at informasjonen som ble gitt ikke var tilstrekkelig. Vi er opptatt av å være en god og seriøs utfordrer som skal være prisleder for mindre bedrifter med full Telenor dekning. Vi beklager dersom informasjonen ikke ble presentert på en klar måte ved avtaleinngåelsen. Som standard skal selgeren informere om at det er avtaletid og at priser oppgis eks mva ved avtaleinngåelse. Denne informasjonen er også tydeliggjort i SMS-en og i ordrebekreftelsen som ble sendt til deg. Vi er veldig opptatt av å gi våre kunder all nødvendig informasjon om avtalevilkår, inkludert bindingstid og eventuelle gebyrer. Saken din behandles internt av vår reklamasjonsavdeling. Mvh, Alise SMB MOBIL
fikk ikke det de lovet, ble lovet at det ikke skulle være brydd gebyr og var ingen problem og bytte til ny leverandør om jeg fikk bedretilbud. dette semte ikke da jeg fikk faktura på 4500. føler meg lurt da også abonomanget var dyrere en de hadde lovet meg.
Hei Ine, Takk for tilbakemeldingen. Jeg beklager virkelig for opplevelsen din og for at informasjonen du mottok ikke stemte med det som ble lovet. Det skal selvfølgelig ikke være slik at du føler deg lurt. Som standard skal selgeren informere om at det er avtaletid. Dette er noe som skal oppgis i oppsummeringen av samtalen, og det skal også være spesifisert i SMS-en og i ordrebekreftelse som blir tilsendt på e-post. Send meg en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så ser jeg gjerne nærmere på den for deg. Mvh, Alise SMB MOBIL
Selger gir meg et muntlig tilbud. "INGEN BINDINGSTID." I SMS tilbudet som seleger er på meg for å akseptere ASAP står det binding 36 måneder. Jeg har spurt om tape av samtale med selger. Eksisterer ikke.
Hei Per, Takk for tilbakemeldingen. Jeg beklager for misforståelsene rundt bindingstiden. Som standard skal selgeren informere om at det er avtaletid. Dette er noe som skal oppgis i oppsummeringen av samtalen, og det skal også være spesifisert i SMS-en og i ordrebekreftelse som blir tilsendt på e-post. Send meg en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så ser jeg gjerne nærmere på den for deg. Mvh, Alise SMB MOBIL
God dekning og høy hastighet gjør at jeg kan jobbe fra hytta.
Hei Nils, Tusen takk for tilbakemeldingen! Vi er glade for å høre at du opplever god dekning og høy hastighet, og at dette gjør det mulig for deg å jobbe effektivt fra hytta. Det er alltid hyggelig å vite at våre kunder får mest mulig ut av tjenestene våre. Mvh, Alise SMB MOBIL
Billig og bra abbonement med full dekning på telenornettet.
Hei Anne, Takk for din tilbakemelding! Vi er glade for å høre at du er fornøyd med abonnementet vårt og at du opplever full dekning på Telenor-nettet. Hvis du har noen spørsmål eller trenger hjelp med noe, er du alltid velkommen til å ta kontakt. Mvh, Alise SMB MOBIL
Fungerer som forventet , ingen problem så langt. God dekning i utlandet også
Hei Ståle, Takk for tilbakemeldingen! Det er godt å høre at abonnementet fungerer som forventet og at du opplever god dekning, både her hjemme og i utlandet. Vi er glade for at du er fornøyd, og vi står klare til å hjelpe om du skulle ha noen spørsmål fremover. Mvh, Alise SMB MOBIL
Er ny abonnent og vil gjerne gi 4 stjerner. SMB har gode priser, de gir god og korrekt info og er pålitelige operatører.
Hei Nina, Tusen takk for din hyggelige tilbakemelding! Det er flott å høre at du er fornøyd med prisene og informasjonen du har fått. Vi er opptatt av å være tydelige og til å stole på, så det betyr mye for oss at du opplever oss slik. Ta gjerne kontakt om det er noe mer vi kan hjelpe deg med! Mvh, Alise SMB MOBIL