SMB Mobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Styr unna!!! Masse svindel! Sitter med regning på nesten 1400,- når jeg skulle få 379,- per mnd, etter Telenor-bindingen var gått ut. De sier hele tiden de skal ordne opp, men så må jeg plutselig vente fordi "sjefen har hjemmekontor" eller, " Skal ta det rett etter morgenmøtet med sjefen", men så, når jeg spør hvorfor jeg ikke hører noe: "Sjefen er opptatt med noe annet", eller "Ja vi skal ordne opp, men hovedkontoret skulle ordne det, de skulle ringe deg med en gang". Hører ingenting. Alle leker at de er kjempe-overrasket over at jeg har fått feil faktura, men samme faktura kommer igjen, enda de har hatt en måned på seg til å ordne det. Så sender de mail og sier; "Da skjønte jeg at kollegaen min har ordnet opp i det". Eh nei. Og saken er enda ikke ordnet mens jeg skriver. Jeg har sendt de klageskjema fra Forbrukerrådet nå. Jeg angrer DYPT på at jeg bytta fra Telenor!!!
Hei Line, Takk for at du deler din erfaring med oss, og jeg beklager dypt de utfordringene du har møtt med vår fakturering og kundeservice. Dette er ikke standarden vi streber etter hos SMB Mobil. Det er klart at vi ikke har håndtert din sak så effektivt som du fortjener. For å bedre forstå og løse dette, vil jeg vite om du har vært i direkte kontakt med selgeren som håndterte ditt abonnement, eller om din kommunikasjon har vært gjennom vårt kundesenter. Dette vil hjelpe oss i å identifisere hvor kommunikasjonsbruddet har oppstått. Kan du sende meg en e-post direkte til [email protected] med detaljer om din sak og de spesifikke hendelsene? Igjen, jeg beklager de ulempene dette har medført og setter pris på din tålmodighet mens vi jobber med å ordne opp. Mvh, Birgitte SMB Mobil
Dette er ren svindel. De går etter enkeltpersonsforetak og har en bindingstid på 3 år. Bryter man bindingstiden vil det bli fakturert et gebyr på 4500kr per abonnement (hvert fall i skrivende stund) - står under punkt "4.4 Bruddgebyr og dekning av kostnader". De har billige abonnementer, men etter et dykk i priser og vilkår, ser det ut som det vil bli masse ekstrakostnader for alt mulig rart hvis man ikke har stålkontroll på mobilbruken. STYR UNNA!
Hei Bjørn, Takk for at du deler din oppfatning, og jeg beklager at du føler deg misfornøyd med våre tjenester. Jeg ønsker å presisere at våre abonnementer med bindingstid er designet for å tilby lavere priser i bytte mot en lengre forpliktelse, noe som er vanlig praksis i bransjen. Ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom du ønsker å diskutere din sak. Mvh, Birgitte SMB Mobil
Etter en telefonsamtale fikk jeg, ny kunde, justert abonnementet tilsvarende mitt behov. Positive reaksjon fra Kundeservice, bra.
Hei Christian, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Det er flott å høre at du er fornøyd med tilpasningen av abonnementet ditt og opplevelsen med vår kundeservice. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å dele din positive erfaring. Ikke nøl med å kontakte oss igjen om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh, Birgitte SMB Mobil
Nekter å gå tilbake på kontrakt selv om jeg ikke fikk korrekt info, men svært mangelfull.
Hei Liv, Takk for din tilbakemelding. Jeg beklager å høre at du føler du ikke mottok tilstrekkelig informasjon da du inngikk din kontrakt. Dersom din sak ikke er løst kan du sende meg en e-post på [email protected] med detaljer om din opplevelse? Slik kan vi undersøke saken nærmere og finne en passende løsning sammen. Mvh, Birgitte SMB Mobil
Styr unna! Oppfyller ikke sin avtale. Avtalen som skulle inneholde ringe til utlandet, har ikke det!
Hei Sebastian, Takk for at du tok deg tid til å gi oss tilbakemelding. Jeg beklager for forvirringen rundt avtalen din og eventuelle misforståelser om ringeplanen som inkluderer samtaler til utlandet. For å klargjøre, tilbyr SMB Mobil egne talepakker spesifikt for utringing til utlandet. I tillegg har vi 'Roam Like Home' som gjelder når du er på reise utenfor Norge, men innenfor EU/EØS, hvor du kan bruke din vanlige mobilpakke. Jeg vil gjerne hjelpe deg med å finne den rette løsningen som passer dine behov for samtaler til utlandet. Kan du kontakte meg på [email protected] med detaljer om din situasjon? Mvh, Birgitte SMB Mobil
Sikter seg bevisst inn på personer med ENK, for å kunne sno seg unna lovverk som bla. Angrerett. Bruker villende salgsteknikker, overilt aggressive selgere, informerer dårlig om at du ikke har angrerett, informasjon om bruddgebyr og bindingstid er begravet i retningslinjene og ikke godt fremhevet. Holder bevisst tilbake info om at priser er uten mva. helt til tampen av innsalget for å villede kundene. Bedritent selskap som leverer et middelmådig produkt i fåreklær og åpenbart har som strategi å tjene penger på bruddgebyr. Telefonselgere herfra bør møtes med hånlatter og kjeft.
Hei Peter, Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding. Jeg beklager at du har hatt en negativ opplevelse med en av våre selgere. Vi vil gjerne se nærmere på din sak for å forstå og rette opp i eventuelle misforståelser og feil. Vennligst kontakt meg direkte på [email protected] med detaljer om dine erfaringer. Mvh Birgitte SMB Mobil
Følger ikke opp avtaler de inngår med kundene. Er håpløst å nå kundekontakt på mail og mobil
Hei Ania, Takk for din tilbakemelding. Jeg beklager at du opplever at din avtale ikke er fulgt godt nok opp. Kan du sende meg en e-post til [email protected], slik at jeg får sett på saken din? Mvh Birgitte SMB Mobil
Frekke svindlere! Salgsavdelingen ved (anonymisert navn) (og en gjeng trøndere på kontret) ringte fra nr ******** og kontaktet min kone om å bytte til bedrifts abb på familiens mobilabb. Hun ba han kontakte meg som er den som er eier av våre abb i dag. Jeg sa nei takk. Han ringte så min kone opp igjen og løy og sa han hadde snakket med meg og gav inntrykk av at jeg sa ja. Har opprettet reklamasjonsak på de. Men styr unna folk som bruker slike råtne metoder!
Hei, Takk for din tilbakemelding. Jeg beklager opplevelsen du har hatt med en av våre selgere. Jeg ser du skriver at du har vært i kontakt med oss og jeg håper saken din er løst. Beklager igjen situasjonen som har oppstått. Slik ønsker vi ikke å ha det. Mvh Birgitte SMB Mobil
Utgir seg for å være en del av Talkmore, noe som de ikke er. Hender at angrefristen ikke gjelder for firmaer. Styr unna
Hei Ove, Takk for at du deler din erfaring. Jeg beklager for eventuelle misforståelser angående vår forbindelse til Talkmore. Jeg vil presisere at SMB Mobil er en selvstendig norsk mobiloperatør, og vi er ikke en del av Talkmore. Vi tar dette på alvor og vil se nærmere på hva som har skjedd her. Vennligst send meg detaljer om din samtale til [email protected], så vi kan undersøke hva som har skjedd her. Mvh, Birgitte SMB Mobil
Jeg har opplevd at SMB fungererer og leverer som de skal!
Hei Knut, Takk for din tilbakemelding! Det er flott å høre at du er fornøyd med hvordan SMB Mobil fungerer og leverer. Vi setter stor pris på din tilbakemelding! Mvh, Birgitte SMB Mobil
Ringer for å selge mobil abb til ENK foretaket mitt. Presenterer seg først som Telenor, men i en bisetning nevner SMBmobil. Påstår glatt at de tilbyr gratis tale til EU inkludert! Som er bare tull da tale EU koster 2,89 min. pluss oppstart.
Hei, Takk for at du tok deg tid til å gi oss tilbakemelding. Jeg beklager virkelig misforståelsene under telefonsamtalen med vår selger. Det er svært viktig for oss at all informasjon fra oss er korrekt og tydelig. Jeg vil presisere at SMB Mobil er en selvstendig norsk mobiloperatør, og alle våre selgere skal klart presentere seg som representanter for SMB Mobil fra starten av enhver samtale. Det er veldig leit å høre at dette ikke kom tydelig frem i din samtale og dette tar vi på alvor. Når det gjelder samtaler til EU/EØS, påløper det kostnader, men vi tilbyr 'Roam Like Home', som betyr at du kan bruke din fastprispakke mens du reiser i Europa. Jeg tar dette på alvor og ønsker å forstå bedre hva som skjedde. Kunne du sende meg detaljer om samtalen din til [email protected]? Dette vil hjelpe oss å sørge for at en slik situasjon ikke gjentar seg. Mvh, Birgitte SMB Mobil
Ble ringt opp av en selger som gjorde alt han kunne for å få meg til å tro at dette handlet om Telenor, men akkurat uten å direkte lyve om at han ringte fra Telenor. Videre er det et tegn på hvor useriøse de er at de hadde sporet opp et nummer som ikke på noen måte er forbundet med foretaket mitt, og kontaktet meg på det.
Hei Martin, Takk for at du deler din opplevelse. Jeg beklager forvirringen rundt samtalen du mottok. Det er viktig for oss å klargjøre at våre selgere aldri skal utgi seg for å ringe fra en annen operatør. Vi i SMB Mobil AS er opptatt av å være en seriøs og prisledende mobiloperatør for mindre bedrifter, med full Telenor dekning. Selv om vi tilbyr full telenordekning er vi en selvstendig norsk mobiloperatør. Vi tar din tilbakemelding svært alvorlig og ønsker å undersøke denne saken. Vennligst ta kontakt med oss på [email protected] med detaljer om din opplevelse. Mvh, Birgitte SMB Mobil
Veldig fornøyd med dette! Billige priser og hyggelige folk
Hei Magnus, Takk for din tilbakemelding! Vi er glade for å høre at du er fornøyd med prisene og opplevelsen med vårt team. Mvh, Birgitte SMB Mobil
Det er ikke for noe for meg...: Kundesenter har kun åpent 08.00-16.00 i hverdager, stengt i helgen. Ingen chatfunksjon. Appen er veldig mangelfull, virker ofte ikke. Hjemmesiden er også mangelfull. Det er ofte tekniske feil i appen. Svindyrt om du bruker mer enn du har i ditt abonnement, og ikke får kjøpt ekstra GB. 1.250kr for 10 GB...! Svindyrt å tale/melde til EØS lande, om ikke du kjøper EØS pakke i tillegg. Fakturaene og kontoutskrifter er mangelfulle og har ofte feil priser. 36 mdr. bindingstid. 4.500kr +mva i oppsigelsesgebyr pr tlf.nr. etter et år. Med andre ord er det ikke et mobilselskap som tar kvalitet og kunden seriøst. Mange feller å gå i her. Kan derfor ikke anbefale andre å gå inn i en avtale med SMB. Jeg håper at de kan gjøre det bedre de siste 2 år jeg er bundet til!
Hei, Takk for at du deler din opplevelse og gir oss verdifull tilbakemelding. Vi beklager å høre at tjenestene våre ikke har møtt dine forventninger. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre både teknologi og kundeservice, og setter pris på din tilbakemelding her. Vi har telefontid fra 8-16 mandag-fredag, men besvarer e-poster utenfor normal arbeidstid, også i helgene. Jeg ønsker gjerne å diskutere dine problemer og finne mulige løsninger. Vennligst kontakt oss på [email protected] slik at vi kan finne en bedre løsning for ditt behov. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Ble lovet fri tale, sms og data, likt telenor sitt ubegrenset abbonement. MEN det som det ikke sto skrevet noe om var at de «tok seg rettigheten» til å fakturere ekstra viss du bruker over så så mye taletid. Skulle hatt regninger på estimert 1197,- frem til nå, har byttet fra dette og betalt totalt 7637,-. Svindel
Hei Tor, Takk for din tilbakemelding. Vi beklager eventuelle misforståelser rundt betingelsene for ditt abonnement. Dersom du ønsker å ta en gjennomgang av denne saken kan du gjerne ta kontakt med oss på [email protected]. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Ble oppringt, fortalt at de kunne konkurrere med prisen fra Telenor, blir så fortalt at prisen ligger hele 50kr under det jeg tidligere betalte. Som jeg var klar til å høre. Forteller meg ikke om 36mnd bindingstid, forteller meg ikke at dette er ekskludert mva, sier jeg må bare skrive "JA" på melding jeg får fra dem (ettersom jeg hadde 1% strøm på mobilen). Leser gjennom meldingen dagen etter, å finner ut at jeg nå betaler 50kr mer enn det tidligere abonnementet, med en bindingstid av 36mnd. Ikke bare lyger dem for at mann skal si ja, men også binder deg til en løgn i 3 år. Helt utrolig, aldri bruk denne tjenesten. Hva de sier på telefonen, og hva realiteten er er vidt forskjellige. Håper du er en av de hellige som ser dette før du svarer "JA".
Hei Sølve, Takk for at du tok deg tid til å dele din opplevelse med oss. Vi beklager at det har oppstått en slik misforståelse rundt betingelsene for abonnementet ditt. Vi ønsker å påpeke at det er standard prosedyre hos oss at alle våre selgere skal informere tydelig om at alle priser oppgis eksklusiv merverdiavgift, da dette er bedriftsabonnement. Det informeres også om eventuell avtaletid både i salgssamtalen og i den påfølgende verifiseringen før avtalen blir inngått. I SMS som skal bekreftes før avtaleinngåelse skal det også fremkomme at priser er eks mva samt eventuell avtaletid. Det ser ut som det kan ha skjedd en feil i kommunikasjonen i ditt tilfelle, og vi tar dette svært alvorlig. Vi ønsker å rette opp i dette og forsikre oss om at våre prosesser følges korrekt. Vennligst send oss en e-post på [email protected] med detaljer om din sak, slik at vi kan undersøke dette nærmere. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil