⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Service topp og priser til og leve med

Omtale av  Eva

Fantastiske priser og kunde behandling eg ikkje har opplevd maken til andre plasser. Tar virkelig vare på sine kunder. Er ikkje noe eg til dags dato kan sette fingeren på som er negativt . Min erfaring med dere er at eg garantert anbefaler dere til andre for dere vet og hjelpe, ta vare på kunder

Svar fra NorgesEnergi
10.08.2021 09:28

Hei Eva! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å gi oss en hyggelig tilbakmelding! Det er flott å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi som din strømleverandør! Ønsker deg en fortsatt fin sommer! Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)

enkelt og greit

Omtale av  Tom M

Enkelt og greit. Alltid god service når man ringer

Svar fra NorgesEnergi
10.08.2021 09:24

Hei Tom! Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding - det setter vi stor pris på! Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Liten oversikt

Omtale av  Thor R. R

Opplever at jeg har vesentlig bedre oversikt på min konto enn det Norgesenergi har??

Svar fra NorgesEnergi
10.08.2021 09:24

Hei Thor, Det er beklagelig å høre at du ikke føler du har oversikt over avtalen din hos oss. Du må gjerne kontakte oss, så vil vi hjelpe deg med dette og gjerne få litt videre informasjon om hva du synes er uoversiktlig. Vi setter alltid stor pris på tilbakemelding! Kontakt oss gjerne per tlf 38 10 00 80. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Greit og oversiktig

Omtale av  Tom

Fornøyd med infomasjonen,alt er greit .Har ingenting negativt og si om Norges Energi.

Svar fra NorgesEnergi
10.08.2021 09:24

Hei Tom! Så hyggelig å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi som din strømleverandør! Vi takker for hyggelig tilbakemelding! Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Super service.

Omtale av  Line K

Norges energi gir en trygg strømavtale.Har ingenting å utsette på det. Min erfaring er super god service og en meget behjelpelige kundebehandlere.

Svar fra NorgesEnergi
10.08.2021 09:20

Hei Line! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en hyggelig tilbakemelding - det setter vi stor pris på! Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Styr så langt unna NorgesEnergi som mulig

Omtale av  Andreas

Dette er en oppfølging til en anmeldelse skrevet her for en måned siden, men siden man ikke kan følge opp saken med hva som har skjedd videre, så poster jeg på ny med mer informasjon, for å forhindre at andre går på samme smell med NorgesEnergi som jeg har gjort. NorgesEnergi tok kontakt for for en måned siden og ville ha meg som kunde. Jeg var ikke interessert, fordi jeg var en fornøyd Tibber kunde. Selgeren var svært pågående og kunne love meg billigere priser enn Tibber, samt en lik app opplevelse. Begrunnelsen for at jeg kunne få en slik avtale var at jeg kunne verves som en bedriftskunde, selv om jeg sa at selskapet selger refererte til lå brakk og dette overhodet ikke ville være et bedriftsforhold. Selgeren sa at det ikke spilte noen rolle, fordi organisasjonsnummeret kun var inngangsbilletten. Det hørtes rart ut, men jeg gikk med på det. Jeg fikk forklart at abonnementet hadde en 12-måneders rullerende avtaletid, som jeg tolket som 12-måneders bindingstid. Til tross for at jeg ikke liker bidingstid, så vant lovnaden om billigere strøm og en lik app opplevelse meg over. Når jeg noen dager senere fant ut at 12-måneders rullerende avtaletid betyr 12-måneders oppsigelse og i tillegg hadde lest hva folk skrev om appen deres på App Store, så følte jeg meg lurt og ba dem slette avtalen som ikke skulle begynne før en måned senere. Da begynte marerittet. Kundebehandlingen jeg har vært utsatt for er noe av det verste jeg noensinne har vært borti. Jeg har måttet vente i lange telefonkøer, snakke med frekke kundebehandlere, skrevet side opp og side ned med eposter, uten å nå frem. Til slutt skrev jeg en e-post til daglig leder i NorgesEnergi (man finner e-post adressen med et enkelt søk på Google), hvor jeg forklarte hva som hadde skjedd. Dagen etterpå ble jeg oppringt av en kundebehandler som var svært hyggelig og som kunne fortelle meg at kundeforholdet ble slettet og at jeg kunne fortsette som kunde hos Tibber. Jeg takket for at jeg endelig hadde blitt hørt og slo meg til ro med det. I ukene etterpå ringte NorgesEnergi meg en gang for å høre hvorfor jeg var misfornøyd med servicen på kundesenteret og jeg ringte dem en gang for å forsikre meg om at kundeforholdet var over. Jeg ble også da forsikret av en kundebehandler at kundeforholdet var slettet. Overraskelsen var derfor stor når jeg en måned senere mottok en epost fra nettselskapet som opplyste meg om at NorgesEnergi hadde flyttet strømavtalen min fra Tibber over til NorgesEnergi og at jeg nå var kunde hos dem. Stikk i strid med lovnaden jeg hadde fått fra to kundebehandlere. Det går dessverre ikke an å gi dem minuspoeng, men dette er noe av det verste jeg har vært borti. Jeg håper at de vil ta til fornuften og la en person som ikke ønsket annet enn å unngå å bli kunde hos dem få viljen sin. Jeg ba om det i en måned før kundeforholdet skulle starte og til tross for at de lovet at de skulle respektere viljen min, så gjorde de ikke det. Styr så langt unna NorgesEnergi som mulig.

Svar fra NorgesEnergi
10.08.2021 09:20

Hei Andreas, Det er svært beklagelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med NorgesEnergi - det ønsker vi selvfølgelig ikke. Dersom du har fått beskjed om at avtalen skulle vært kansellert, må vi selvfølgelig undersøke dette nærmere for å se på hva som kan ha skjedd. Jeg håper derfor at du har anledning til å ta kontakt på ny for nærmere informasjon, slik at vi kan finne en løsing. Slik jeg forstår at det du skriver er dette en bedriftavtale, du må derfor gjerne ringe oss per tlf: 38 10 00 81. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (3)

Bra selskap.

Omtale av  Hans K

Lave priser.Har aldri hatt noen problemer med dem.Bare de kan fortsette å levere lave strømpriser er jeg fornøyd.

Svar fra NorgesEnergi
06.08.2021 13:56

Hei Hans! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar. Det setter vi stor pris på! Med spotpris har du alltid lavest mulig ørespris på strøm hver time. Som lavprisaktør vil vi være blant de rimeligste aktørene i Norge, og du får da også muligheter for gode tilbud fra våre samarbeidspartnere. Ønsker deg en fortsatt riktig god sommer! Mvh Dag Martin, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Holder tilbake informasjon ved inngåelse av avtaler

Omtale av  Am

Når man blir spurt av Elkjøp selgeren om man vil ha 500 kr i gavekort ved å bytte til norgesenergi, så inngår man en spotprisavtale. På fakturaen står det imidlertid et "påslag" som er helt umulig å forstå, og dersom man ikke har papirfaktura som man betaler dyrt for å få tilsendt, så ser man det kanskje ikke i det hele tatt. Når jeg da endrer avtalen til spotpris uten påslag, så må jeg dra vilkårene ut av dem, en etter en, og de har rett og slett ingen komplett avtale som de kan sende kjøperen. De har bare noen små notater på en mail. Hvor er profesjonaliteten?

Svar fra NorgesEnergi
11.08.2021 15:50

Hei Am! Det var leit at dette ikke ble som du hadde tenkt. Du må gjerne kontakte oss på e-posten [email protected] så vil vi kunne se på din henvendelse og detaljene på ditt abonnement hos oss. Håper du tar kontakt slik at vi kan se på en løsning. Mvh Dag Martin, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Mye tull med overgang til ny bolig

Omtale av  Liv M. W

Virker som det er dårlig kommunikasjon mellom ansatte i NorgesEnergi. Mine ønsker ble ikke etterkommet. Jeg ga et ultimatum: dersom de gjorde én feil til var jeg ikke lenger deres kunde. Det er derfor jeg ønsker å bytte nå.

Svar fra NorgesEnergi
06.08.2021 13:54

Hei Liv! Takk for din tilbakemelding. Det var kjedelig at din opplevelse av å bestille strøm ikke ble som ønsket. Beklager for denne opplevelsen. Vi ønsker alltid å forbedre vår dialog, og din tilbakemeling hjelper oss til å bli bedre i fremtiden. Du står fri til å velge den strømleverandøren som passer best for deg. Ønsker deg likefullt en riktig fin dag! Mvh Dag Martin, NorgesEnergi

Nyttig (0)

God forklaring og service

Omtale av  Linda

Ble godt tatt i mot av kundeveileder. Fikk svar og forklaringer på mine spørsmål . Alt ordnet seg til det beste.

Svar fra NorgesEnergi
03.08.2021 14:21

Hei Linda! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar. Det setter vi stor pris på! Mvh Anna, NorgesEnergi.

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

har gitt meg den beste avtalen sier di, som di har.

Omtale av  Berg

Hjelpsom, har deres beste avtale sier di,hvis di snakker sant da. Har vært kunde i 13 år

Svar fra NorgesEnergi
29.07.2021 20:48

Hei Berg! Vi setter stor pris på din lojalitet og din fine kommentar nå på bytt.no Med spotpris har du alltid lavest mulig ørespris på strøm hver time. Som lavprisaktør vil vi være blant de rimeligste aktørene i Norge, og du får da også muligheter for gode tilbud fra våre samarbeidspartnere. Ønsker deg en fortsatt riktig god sommer! Mvh Dag Martin, NorgesEnergi

Nyttig (0)

God kundeservice

Omtale av  Tor E. V

Jeg har spot pris +4,49 øre pr time +5 kroner mnd.

Svar fra NorgesEnergi
27.07.2021 14:16

Hei Tor E. V! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en hyggelig kommentar. Det setter vi stor pris på! Mvh Anna, NorgesEnergi.

Nyttig (0)

Bytte kundekonto fiktivt i feriemåneden for å kreve inn gebyrer ekstra.

Omtale av  Tor

Fikk brev om at min konto skulle overføres til mitt enkeltmannsforetak.?? Ringte og spurte om hvorfor. Jo de skulle samle kontoene på en konto? Jeg gav skarpt uttrykk for at jeg ikke likte det. Sendte inn skjema om bytting av autogiro og e giro for å slippe gebyr slik som før. Hva skjer. Regning kommer pr post med gebyr. Og kontoene er ikke samlet. Regning for hytte kommer som normalt pr bankmelding. Kontoener er ikke samlet og gebyrfritak er ikke iverksatt. Klar spekulasjon om at folk i ferietiden ikke responderer slik at de krever inn gebyr på kr 123,75. Med f.eks. 4000 kunder er det en halv million rett i lomma. Useriøst og lite tillitsvekkende. Fikk nettopp melding om prisøkning også. Jeg skal samle alle mine kontoer selv, men et helt annet sted. Og ikke hos Hafslund, for de er noen grådige haier.

Svar fra NorgesEnergi
27.07.2021 14:16

Hei Tor! Det er utrolig leit å høre at du ikke er fornøyd med avtalen din hos oss. Dersom du har aktiv eFaktura skal man ikke få tilsendt faktura per post med fakturagebyr. Ta gjerne kontakt med oss per telefon 38 10 00 80 eller epost norgesenergi.no sånn at vi kan undersøke hva som har skjedd med avtalen din. Mvh Anna, NorgesEnergi.

Nyttig (1)

Tror jeg får vanlig avtale, settes på en bedriftsavtale.

Omtale av  Ingrid

Jeg ringer norgesenergi som jeg i flere år hatt og da var greit fornøyd med. Fikk den gjennom Huseiernes landsforbund med noe rabatt. Jeg var privatkunde da og skulle ha det nå også, samme som sist. Har ingen bedrift. Så får jeg tre ganger hver måned siden jeg byttet purring og varsel om inkasso. Jeg skjønner ikke noe?? Ringer til dem i dag. Og trykket på å bli oppringt da det var kø. Etter 2,5 timer ringer jeg igjen mens jeg snakket med dem og prøver å forklare ringer de. 2,5 timer. Jeg forklarer at jeg ikke noen gang har fått en regning hverken på nettet eller i papirform. Så sier personen men det er jo et bedriftsabonnement og det er visst også dyrere enn et privat abonnement. Jeg sier at jeg ba om et vanlig abonnement-privat- han gjentar bare det samme og ja jeg blir sint. Han sier han skal sette over til bedrift. Ja men sier jeg jeg kan ikke sitte å vente der og nå har jeg ventet i 2,5 timer her. Han sier de har kø der og. Jeg sier at jeg vil ha hjelpen nå. Da sier han at du er frekk og da legger jeg bare på sier han og det gjorde han. Dermed må jeg ringe i morgen til bedrift. Jeg ante ikke at de hadde noe som het bedrift og føler meg skikkelig lurt i tillegg til at der sitter det en ung "gutt" og svarer virkelig uhøflig selv om jeg ble sint må de ha så mye opplæring i hvordan de snakker med kunder slik at vi ikke blir sinte. Nå blir det et annet selskap. Ikke Norgesenergi!!

Svar fra NorgesEnergi
27.07.2021 14:16

Hei Ingrid! Det var utrolig leit å høre om opplevelsen du har hatt vedrørende hjelp fra vårt kundesenter. Sånn skal det selvsagt ikke være. Ta gjerne kontakt med oss per epost til [email protected] så vi kan undersøke hva som har skjedd med avtalen din. Du kan gjerne henvise til dette innlegget. Mvh Anna, NorgesEnergi.

Nyttig (0)

Inkompetansen i kundeservicen er ganske underholdende blitt

Omtale av  Noshin M

Har vært i kontakt med kundeservice 4 ganger nå ang fakturagebyr som de skulle akreditere og ordne det slik at jeg ikke får papirfaktura i posten, men nå igjen ser jeg at jeg har fått papirfaktura i posten, en ny fakturagebyr og akreditering på de 3 fakturagebyrene som har forekommet pga inkompetanse hos Norges Energi! Altså hvor vanskelig skal det være å gjennomføre noe de sier de skal, angret på at jeg byttet! Ble ringt opp tre ganger etter hverandre etter jeg fikk strøm abb hos dem, da var det reklame og salgs tlf. Nei vurderer å bytte!

Svar fra NorgesEnergi
27.07.2021 14:16

Hei Noshin M! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med hjelpen i forbindelse med eFaktura. Det stemmer at man må opprette eFaktura for å unngå papirfaktura og dermed fakturagebyr. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 10 00 80 eller epost [email protected], så får vi undersøkt saken for deg. Mvh Anna, NorgesEnergi.

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Uproffesjonelt

Omtale av  Lene

De gis feil priser når de prismatcher og er ikke samarbeidsvillige når de blir kontaktet. De fremstiller det som om det er kundens feil og de fraskriver seg alt av ansvar.

Svar fra NorgesEnergi
25.07.2021 20:50

Hei Lene. Ved prismatch så følger vi prisen som er oppgitt i nettlenken til avtalen som blir tilsendt. Prismatch blir da beregnet ut ifra differensen mellom opprinnelig avtale du har hos oss og avtalen du ønsker prismatch imot. Prismatch fremkommer som en rabatt på din faktura. Du kan komme i kontakt med oss på epost [email protected] eller ring oss på tlf 38 10 00 80. Mvh Ida - NorgesEnergi

Nyttig (1)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR