⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

stort sett fornøyd

Omtale av  Tor L

Stort sett fornøyd. Har Norgesenergi både hjemme og på hytta. Spotpris virker bra.

Svar fra NorgesEnergi
25.07.2021 20:48

Hei, Tor L! Tusen takk for en fin tilbakemelding! Vi syns det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd hos oss. Ønsker deg en fin dag! Mvh Ida - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Et hav av skjulte kostnader

Omtale av  Jo C. R

NorgesEnergi har blitt for stort. De har tusenvis av ansatte og har et omfattende reklameapparat med lokkepriser, «garantier» osv. I realiteten betyr ikke prismatch ble som helst. Det holder ikke å fortelle dem at de er 2-3 ganger dyrere enn konkurrenter. De lokker med spotpris, men har høyt påslag og mange andre tullegebyrer som man ikke får godt nok forklart. MEN.. dette trekker dem opp fra 1 stjerne. De har rask og god kundeservice.

Svar fra NorgesEnergi
21.07.2021 09:12

Hei Jo C. R. Spotprisen er ikke bestemt av strømleverandøren, og er derfor lik for alle strømleverandører. Vi oppdaterte strømavtalene våre i juni, så nå tilbyr vi avtalen Spotpris hvor du får spotpris på strømmen du bruker + en abonnementskostnad på kr 49,-/mnd. Avtalen har ingen ørespåslag. For at vi skal registrere Prismatch må vi ha vite hvilken avtale hos annen leverandør man ønsker Prismatch mot. Dette fordi vi må undersøke om avtalevilkår er i henhold til våre vilkår for Prismatch. Vi setter pris på tilbakemeldingen din. Mvh Anna, NorgesEnergi.

Nyttig (1)

Noe av det verste!

Omtale av  Arny

Legger på tillegg man aldri har spurt om (100% fornybar elektrisitet!) De har sendt regninger til feil person i 4 måneder. Etter 4 samtaler med kundeservice så har vi nå byttet ut til konkurrent. Spot prisen ligger 20% over andre grunnet ymse tillegg i spot prising. Et mer useriøs selskap skal du lete lenge etter. Styr unna!

Svar fra NorgesEnergi
15.07.2021 12:04

Hei Arny. Det er leit å høre at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av NorgesEnergi, det ønsker vi selvfølgelig ikke. Det skal gis tilstrekkelig med informajon samt takket ja til før 100% fornybar energi blir registrert i avtalen. Ta gjerne kontakt slik at vi kan undersøke dette. Faktura blir sendt til fakturaadressen som er oppgitt eller via eFaktura. Om eFaktura er registrert på en annen person så må h*n selv avslutte den før den kan opprettes på nytt i din nettbank. Vi, på lik linje som andre leverandører, følger spotprisen som er oppgitt på Nordpool. Mvh Ida - NorgesEnergi

Nyttig (1)

Norgesenergi tilbyr prismatch

Omtale av  Arne

Så dere klarer ikke matche avtaler som tilbyr det.. bytt.no ta høyde for prismatch! Ikke bare NE som tilbyr det!

Svar fra NorgesEnergi
14.07.2021 10:26

Hei Arne! Det stemmer at vi tilbyr prismatch :) Får du tilbud om billigere strøm fra en annen leverandør, matcher vi prisen. Da må du bare sende oss link til avtalen du vil matche så order vi prismatch for deg i 30 dager. Etter 30 dager kan du benytte deg av ny prismatch om ønskelig. Du kan komme i kontakt med oss på epost [email protected] eller ring oss på tlf 38 10 00 80. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Billig og fleksibel

Omtale av  Kristine

Rimelig strøm, fleksible betalingsløsninger. Hyggelige på telefon, men ikke god nok oversikt til å svare fullt ut der og da. Følger imidlertid opp.

Svar fra NorgesEnergi
14.07.2021 10:26

Hei, Kristine! Tusen takk for en fin tilbakemelding! Vi syns det er kjempe koselig å høre at du er fornøyd hos oss. Ønsker deg en kjempe fin dag! Mvh, Truls - NorgesEnergi

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Anbefales!

Omtale av  Olavandos

Konkurransedyktige priser, lite ventetid på kundeservice og kompetente folk der

Svar fra NorgesEnergi
14.07.2021 10:26

Hei, Olavandos! Takk for at du har tatt deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar - det setter vi stor pris på! Mvh, Truls - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Bare surr

Omtale av  Mette

Helt tragisk. Nekter å sette strømmen i leilighet over til leieboer. Når jeg kontakter de sier de at leieboer må gjøre det og når leieboer ringer sier de det motsatte. Vi har prøvd flere ganger i 2 mnd nå og ingenting skjer. Og så er det jeg som må betale for leieboer sin strøm også. Vurderer virkelig å bytte..

Svar fra NorgesEnergi
07.07.2021 16:59

Hei Mette! Grunnet personvernloven GDPR kan man ikke bestille strøm på andres vegne dersom man ikke har en fullmakt. Derfor må leieboer selv ta kontakt for å bestille strøm i sitt navn. Jeg antar derfor at det dessverre har skjedd en misforståelse her når leieboer har vært i kontakt med oss. Be h*n gjerne kontakte oss så vi registrere bestillingen. Vi har åpent mandag-fredag 08-16. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (1)

ANBEFALES IKKE OVERHODET - SVINDEL

Omtale av  Jørgen B

Ble lovt 500 i avslag på første faktura - det fikk jeg aldri fordi de benektet at de hadde gitt tilbudet. Strømselger brukte forøvrig sin privattelefon for å sluttføre kontrakt på strømavtale. Avtalen i seg selv ble lovt å være en av de beste i Norge, jeg betalte i snitt over 35 øre per kwt mer enn den nest dyreste i landet. Byttet da til Spotpris, som jeg hadde blitt lovt ifølge avtale men det tok 14 dager før de ordnet dette. De setter også deg opp til å betale ekstra for fornybar energi, uten at du har bedt om det. Alt for å suge til seg mer penger fra kundene Elendig selskap, SVINDLERE

Svar fra NorgesEnergi
06.07.2021 16:20

Hei Jørgen B. Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med din strømavtale. Det skal gis tilstrekkelig med informasjon om priser og vilkår ved avtaleinngåelsen. Ta gjerne kontakt per telefon, 38 10 00 81 (08-16), slik at vi kan undersøke dette. Mvh Ida - Norgesenergi

Nyttig (2)

Styr unna

Omtale av  Nils

Datatrafikk blir fei registrert. De beregner forbruket mye mer enn du bruker. Ikke bra!

Svar fra NorgesEnergi
06.07.2021 16:18

Hei Nils. Det skal ikke registreres feil forbruk. Ta gjerne kontakt med oss per telefon 38 10 00 80 (man-fre 08-16) slik at vi kan undersøke det nærmere. Mvh Ida - NorgesEnergi.

Nyttig (1)

Var bra, nå er det blitt dårlig.

Omtale av  John T

Jeg har eget AS og strøm fra NorgesEnergi. Samboeren mine betaler strømregningen til leiligheten. Nå får jeg plutselig strømregning til AS'et mitt med målerstand fra leiligheten. Disse to har ingenting med hverandre å gjøre, hverken navn eller adresse. Plutselig skal AS'et mitt betale strømmen som samboeren min betalte før. Alt dette uten at jeg har gjort noen ting. Så skriver jeg til kundeservice og får beskjed om at jeg må betale regningen. Nei, AS'et mitt betaler ikke en regning som ikke har noen ting med bedriften å gjøre. Jeg aner ikke om jeg betaler for privatstrøm eller bedriftstrøm lengre. Faktura adressen er feil, målersted er feil. Eller er det bare faktura adressen som er feil og firmanavnet som er riktig? Eller er det målerstedet som er feil? Her er det bare å velge, ufattelig uoversiktelig og dårlig. Jeg kan ikke sende inn disse fakturaene til revisoren min, han vil få angst. For noe rot. Fiks det og jeg fortsetter som kunde, om ikke, hasta la vista.

Svar fra NorgesEnergi
06.07.2021 16:18

Hei John T. Det er leit å høre at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av NorgesEnergi, det ønsker vi selvfølgelig ikke Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80, vi har åpent mandag-fredag 08-16 slik at vi kan se nærmere på saken. Mvh Ida - Norgesenergi

Nyttig (2)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Telefonsalgterror

Omtale av  Lei O. I

Aner ikke hvor mange ganger dere har ringt, og jeg aner heller ikke hvor mange ganger jeg har sagt fra at jeg ikke ønsker telefonsalg. Siden jeg står i foretaksregistret er jeg tydeligvis å regne som fritt vilt. nytter heller ikke blokkere nummeret da dere ringer fra ulike nr hele tiden. Utrolig plagsom markedsføring. Jeg blir aldri kunde.

Svar fra NorgesEnergi
06.07.2021 16:18

Hei Lei O.l. Det er utrolig leit å høre at du sitter igjen med den opplevelsen. Ta gjerne å kontakt oss per telefon 38 10 00 81 (08-16) slik at vi kan reservere ditt nummer fra telefonlistene. Mvh Ida - Norgesenergi

Nyttig (2)

Greit

Omtale av  Teodor G

Brå service rask reaksjon Hyggelig person Hopper for godt samarbeid

Svar fra NorgesEnergi
30.06.2021 13:41

Hei Teodor, Takk for veldig hyggelig tilbakemelding! Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Useriøs og lureri

Omtale av  Ella

Jeg oppdager at strømregningene var vesentlig høyere etter bytte til NE, og avslutter abonnementet. Da får jeg en faktura på kr 500 ettersom jeg avbrøt avtalen før en påstått bindingstid var ute. Det kan ikke kundebehandling og klarer ikke å legge fram bevis på avtalen.Hold dere unna NorgesEnergi!

Svar fra NorgesEnergi
30.06.2021 13:41

Hei Ella! Vi skal alltid kunne dokumentere dersom det er en avtaleperiode på avtalen som ble inngått. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte oss igjen slik at vi får nødvendig informasjon til å kunne undersøke dette. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. Vi har åpent mandag-fredag 08-16. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Enkelt å benytte web portal, hyggelig og kunnskapsrike kundebehandlere kundeservice

Omtale av  Rune K

Veldig bra kundeservice. Overkommelig prisnivå. Litt dårlig tilbakering tjeneste fra kundeservice. Jeg måtte selv ringe den 2. gang for å komme i kontakt med konsulent. Men det gikk uten venting. Pausemusikk er litt fir høyt volum. Selv på lavest volumnivå tlf. Veldig irriterende for kunde v venting

Svar fra NorgesEnergi
30.06.2021 12:52

Hei Rune! Takk for at du gir oss tilbakemelding angående dette, det skal jeg ta videre! Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)

fornøyd

Omtale av  Jan

aldri hatt noen problemer, og billig mobilabonemang når du er kunde :)

Svar fra NorgesEnergi
30.06.2021 12:52

Hei Jan! Så flott å høre at du er fornøyd kunde hos NorgesEnergi! Vi takker for hyggelig tilbakemelding! Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Uredelig firma

Omtale av  Wenche

Skjult bindingstid, papirfaktura (med fakturagebyr )- til tross for at man har opprettet avtalegiro. Da jeg byttet til norgesenergi ble jeg ringt opp av min tidligere strømleverandør ; de sa at norgesenergi lyver og lurer folk, og det stemmer! Googlet firmaet- og det er mange saker som ender i forliksrådetJeg skal bytte strømleverandør så fort jeg kan.

Svar fra NorgesEnergi
22.06.2021 19:59

Hei Wenche! Det er leit å høre at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av NorgesEnergi, det ønsker vi selvfølgelig ikke. Dersom avtalen har bindingstid skal man alltid informeres om dette ved avtaleinngåelse. Jeg håper derfor du har anledning til å ta kontakt med oss slik at vi får undersøkt dette nærmere. Når det gjelder fakturagebyr sender vi alltid første faktura uten gebyr, hvor vi informerer om at det er efaktura som må opprettes for å unngå fakturagebyr ved neste fakturautsendelse slik at du har mulighet til å opprette dette ved betaling. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80, vi har åpent mandag-fredag 08-16. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (1)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR