DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Bortsett fra at noen essensielle fond ikke er tilgjengelig for handel så er denne banken tipp topp. Savner fortsatt spareappen. På boliglån har dnb gitt meg betydelig lavere rente enn noen andre.
Hei Ole M! Takk for super tilbakemelding :) Har du forsøkt spareappen vår? Om det er noe i den du synes mangler fra andre spareapper du har brukt må du gjerne gi den en tilbakemelding i appen :) /Lene
Treg kundeoppfølging og dessverre ofte tekniske feil på brukersiden. Opplevd å ikke fått betalt regninger/utført transaksjoner bare pga at det er helg og senest denne helgen oppdaget jeg at min pensjonskapitalkonto står i 0,- hvorav kundesupport ikke har noen fasit, og som andre ganger får jeg heller ikke overført penger til andre DnB-kunder denne helgen.. Håpløst. Selv med bil og huslån i banken klarer de fortsatt ikke å tilby forsikring til ok pris (i håp om å få flere forsikringer samlet til en bedre rabattert pris og ikke minst bedre helhetlig kontroll). Har du først forsikring i banken og ønsker å kontakte disse i feks helg, lykke til. Da må du vente til mandag (Fremtind har forbedringspotensiale her). DnB er langt i fra folkets bank - her er det pengene som rår. Har du også vurdert firmakonto så må du forvente at brukergrensesnittet er såpass tungrodd at man angrer seg relativt raskt etter opprettelse som bedriftskunde. Har vært kunde i 20år og ser nå etter en annen bank.
Hei Storm, Takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager å høre om de utfordringene du har opplevd. Vi jobber kontinuerlig for å forbedre våre tjenester og kundeopplevelsen, og din tilbakemelding er viktig for oss i dette arbeidet. Vi forstår frustrasjonen din rundt tekniske feil og begrensninger i helgene. Du kan overføre til andre DNB kunder i helgene og på kvelden om du aktiverer straksbetaling i nettbanken :) Om du bruker mobilbanken, kan du også bruke straksbetaling der til å betale til personer i andre banker med en gang. Vi setter pris på din lojalitet som kunde i 20 år, og vi vil gjerne høre fra deg for å se om vi kan forbedre inntrykket ditt av banken og vår forsikring. Ta gjerne kontakt med oss på 91504800, eller send oss en melding fra postkassen i nettbanken, så får vi sett på det med deg. Takk for at du tok deg tid til å dele dine erfaringer. Vi ser frem til å høre fra deg. /Lene
Etter at DNB overtok Postbanken måtte jeg finne meg en ny bank. Hundre kroner stod likevel igjen på en konto. Da jeg ville avslutte denne kontoen i vår var det umulig å gjøre dette i nettbanken var dette umulig å få til. Jeg fikk feilmelding på feilmelding og ble bedt om å kontakte kundeservice. De ordnet med overføring av pengene til annen bank, og tok 75 kroner i gebyr. Jeg fikk 25 kroner. DNB er derfor nominert i klassen Norges grådigste bank. En får ikke muøigheten til å gjøre jobben selv siden nettbanken feiler, men kundeservice kan hjelpe, og tar det meste av pengene. Vitner om en ukultur en bør unngå.
Hei, Steinar. Jeg er enig i at dette ikke var den mest elegante løsningen på et relativt lite problem. Kostnaden for avslutning og overføring til annen bank når det ikke gjøres selvbetjent er som du sier 75 kr, men om du er hindret fra å utføre avslutningen selv burde dette vært løst på en måte som ikke gikk ut over deg. Om du ønsker kan du ta kontakt med kundeservice og få dekket kostnadene - det skulle bare mangle om feilen ligger hos oss. /Even
Hadde huslån sammen med noen andre hos DNB og fikk avslag hos DNB på å ta over lånet alene selv om både foreldre og besteforeldre kunne stille opp som kausjonist. Søkte i Nordea og fikk godkjent helt uten å bruke kausjonist da huset er verdt 400 000kr enn lånet og de mente det var helt unødvendig at andre setter noe i pant da. Nordea samlet billånet mitt med huslånet i tillegg så jeg får lavere rente på det og bedre råd hver måned.
Hei, Nicklas. Det er leit å høre at du ikke hadde en god opplevelse hos oss. Uten å kjenne detaljene i saken er det vanskelig å si hvorfor utfallet ble som det ble, men jeg er i alle fall glad for at du har en situasjon nå som du er fornøyd med! :) /Hilsen Even
Elendig kundebehandling! Å løse små problemer tar timer i kø, først med en chatbot og deretter med en kundebehandler som er like ubrukelige begge deler, for så å bli avbrutt av operatør. IKKE BLI KUNDE HOS DNB! Det er latterlig dårlig service, aksjehandelsløsningen har svært ofte feil og alle tjenester er uakseptabelt dyre. Har holdt ut alt for lenge, da det er mye styr å bytte, men har fått nok nå!
Hei, Irene. Dette var ikke hyggelig lesning. :( Det er ganske lenge siden vi har hatt lang kø på både telefon og chat, sett bort i fra korte perioder hvor det f. eks. har skjedd en større feil. Normalt kommer man gjennom i begge kanaler på sekundet. Derfor mistenker jeg at det må ha skjedd en feil hvis du opplever å bli avbrutt uten å få hjelp. Det vil vi gjerne undersøke nærmere, så hvis du sender oss en melding fra innboksen i nettbanken skal vi se på det med en gang! For å hoppe over chatbot'en kan du skrive "Snakke med menneske". Mine flinke kolleger sitter klare på chat hele åpningstiden for å hjelpe deg :) Jeg kan forresten enkelt bevise at vi er langt unna Norges dyreste på innskudd, lån og øvrige tjenester, men jeg er mer opptatt av å finne ut av om du har hatt en opplevelse hos oss som vi kan ordne opp i. Send gjerne en skriftlig henvendelse fra innboksen på det også, slik at vi får muligheten til å rette opp inntrykket. /Hilsen Even
Bare ekstremt dårlig kundeopplevelse og vanskelig bank og ha med å gjøre. Etter 35 år sier jeg Morna
Hei, Først og fremst, takk for at du har vært kunde hos oss i 35 år. Vi setter stor pris på lojaliteten din. Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse, som nå fører til bankbytte. Vi i DNB jobber kontinuerlig for å forbedre kundeopplevelsen og våre tjenester. Din tilbakemelding er viktig for oss, så det ville vært supert om du kunne sende oss en melding fra postkassen i nettbanken, så vi kan få en mer detaljert tilbakemelding, og kanskje kan lære noe av den. Takk igjen for din ærlige tilbakemelding. /Lene
Sbanken skulle forbli slik du kjenner den sa de. Nå har keg en totalt meningsløs bank app og føler jeg har mistet oversikten helt.
Hei Per, Takk for at du deler dine tanker med oss. Vi beklager at du har hatt en frustrerende opplevelse med Sbankens nye app. Vi forstår at endringer kan være utfordrende, spesielt når det gjelder noe så viktig som banktjenestene dine. Vårt mål er å gjøre bankopplevelsen din så enkel og intuitiv som mulig. Vi tar tilbakemeldingene dine på alvor og hvis du har spesifikke problemer eller forslag til forbedringer, vil vi gjerne høre mer. Hvis du trenger hjelp med å navigere i den nye appen, er vårt kundeserviceteam klar til å hjelpe deg. Ring oss på 55260000. /Lene
Det går ju inte på ett enkelt sätt att få ut större transaktionsdata från längre bak i tid. Då måste man klicka sig ner "vis flere transaksjoner". Jag är uppe i 150klick nu. Byte av bank efter detta. Sinnes.
Hei! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med nettbanken vår. Du finner oversikt over transaksjoner ti år tilbake i tid via Dagligbank og lån - Arkiv - Kontoutskrift. /Tonje
Fantastisk hyggelig rådgiver i DnB , Steinkjer. Alt forgikk smertefritt og rådgiveren var rask til å svare på alle mine spørsmål og var veldig hjelpsom.
Hei Lise! Tusen takk for en kjempefin anmeldelse! Det setter vi veldig stor pris på :) /Tonje
Prøver her desperat å avslutte den forkrøplede Sbanken, etter at DNB kjørte den i grøfte. Men verken jeg eller DNB klarer å finne ASK-kontonr. mitt., som jeg trenger for å bytte bank. Dette begynner å bli tragikomisk for DNB og Sbanken. Jeg ler med pengesekken på ryggen ut døren, etter 21 år som kunde.
Hei Tor! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt som kan sjekke opp i det for deg. /Tonje
Håpløst opplegg for å komme inn på fullversjon av nettbanken
Hei! Kjedelig å høre at du ikke er fornøyd. Dersom du logger inn på dnb.no i nettleser på data kommer du direkte til fullversjonen. Ellers er det også mulig å søke etter DNB fullversjon dersom du skal logge inn i nettleser på telefon. /Tonje
Om det var minus stjerner..de kunne få 100 minus stjerner..fy faxn for en gjeng med arrogante, ukompotente og frekke folk i kundeservice.. De fortjener ikke å kalle seg en bank en gang og ALDRI JOBBE MED KUNDEBEHANDLING..for en jxxx opplegg med oppkjøp av Sbanken.. Jeg tenkte kanskje å gi en sjanse.. Men nå etter 5 mnd prøving jeg har nok.. Synd de har mistet meg og så mange andre ..
Hei! Det er veldig leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Hvis du har noen konkrete tilbakemeldinger kan du gjerne sende det her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon. Vi ønsker gjerne å forbedre oss. /Tonje
Jeg skriver til dere i dag for å uttrykke min dype skuffelse og frustrasjon over hvordan dere behandler kundene deres. DNB markedsfører seg som "folkets bank," men i virkeligheten ser det ut til at dere lurer folket. Banken, som skulle være en trygghet for alle, skiller i stedet mellom fattig og rik på en skammelig måte. Det er tydelig at rentene justeres vilkårlig etter inntekten til kundene. Det virker som om DNB ikke følger faste regler, men heller lar den enkelte ansatte bruke sitt eget skjønn når de vurderer en sak. Som Saga-kunde, som skal få bedre betingelser, har jeg opplevd at dette ikke gjelder hvis en ansatt har en annen mening. Det er uholdbart og urettferdig. Jeg ber dere om å se nærmere på renten dere har satt for mitt lån, sammenlignet med hva andre kunder har fått. Jeg har hatt en god jobb i over 30 år, men etter å nylig ha blitt uføre etter en ulykke, har jeg fått høyere rente på lånet mitt, til tross for at det er det samme som før. Det er dyrt å være fattig hos DNB. Jeg forventer at dere tar denne henvendelsen på alvor og gjør en rettferdig vurdering av min situasjon. Det er på tide at DNB begynner å leve opp til sitt rykte som "folkets bank" og slutter å undergrave tilliten til kundene.
Hei Egil. Vi vil så klart gjerne være en god bank for alle og jobber alltid for å bli bedre. Du har naturligvis lov til å mene hva du vil om oss, men vi kjenner oss ikke igjen i beskrivelsen av at rentene justeres vilkårlig eller at vi lurer kundene våre. Vi kan ikke gå inn i diskusjoner rundt konkrete kundeforhold her på Facebook, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 04 800, så kan vi se på renten din. /Thomas
Svært dårlig behandling og rente på høyrentekonto. Ingen forhandling selv on jeg har vært plettfri og god kunde i 30 år.svært skuffet og har byttet bank
Hei! Vi har ikke individuell rente på sparekonto, så det er grunnen til at det ikke er mulig å forhandle bedre rente. Vi har flere sparekontotyper, så håper du har fått sjekket opp de ulike alternativene. Hvis ikke kan du gjerne ta kontakt med kundesenteret, så vil vi kunne hjelpe deg å finne det beste alternativet :-) /Frida
Er jo nesten rørenes at Norges minst bank gjennom mange år viser så stor "kjærlighet" og omtanke for Pride klovneriet,,tenk om Norges verste bank hadde vist like mye omsorg og kjærlighet ovenfor alle kundene og ex kundene i banken dem kjøpte opp og raserte og som blei sendt på hue og ræva ut av Sbanken fordi mange ikke kan bruke drittappen dem påførte kundene og som ikke kan bruke nettbank lenger ? Mange er svaksynte og er helt hjelpesløs med drittappen som kundene ikke har bedt om. Ikke uten grunn at DNB år etter år har blitt sendt på sisteplass i kundeundersøkelser,ble kanskje ensomt nede på 118 plass og måtte ha selskap av Sbanken . Når man ser "Papegøyesvarene" som DNB legger ut forstår man servicenivået og holdningen i banken. Til lykke med en ødelagt Sbank og kundeflukten.Måtte den vedvare.
Hei Roar. Uenig i utsagnet ditt her: "Er jo nesten rørenes at Norges minst bank gjennom mange år viser så stor "kjærlighet" og omtanke for Pride klovneriet". Vi er Norges største bank og vi ønsker et samfunn og et arbeidsliv der alle trygt kan være seg selv og elske den de vil. Pride-paraden er derfor en viktig markering for dette. Vi skjønner at Sbanken-oppkjøpet har vekket mange følelser, og vi har full forståelse for dette. Vi jobber med å bygge en god løsning og håper du ønsker å gi oss en sjanse til å overbevise deg. /Thomas
kundeservicen var veldig dårlig, kan ikke stole på dessverre, de gjør ikke jobben sin på en normal ærlig måte. vi har veldig skuffet av siste kundebehandlingen (kunderådgiveren) ,her du bruke tid, for bare kaste bort, ikke noe mer ,vi har kontakt med kundeservicen mange ganger via med den robot telefonen , mye unødvendig vente tid og når det er din tur, så dessverre du får ikke den rette hjelpen, bare tull! opplevd akkurat som svindle, ikke ærlig , ikke seriøse. anbefaler ikke!
Hei Batur. Kjedelig å høre at du hadde en dårlig opplevelse i kontakt med oss. Vi vil gjerne rette opp inntrykket, og ønsker svært gjerne at du tar kontakt med oss igjen, slik at vi kan gi deg den hjelpen du trenger. /Thomas