HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Var så dum at jeg sa ja til og få homenet. 2 år etter det skulle være ferdig installert kom de og ferdigstilte det. og det tok ikke 1 døgn før de første problemene oppsto. har målt nettet vær dag flere ganger om dagen siden jeg fikk det og har ikke opplevd den farten jeg ble lovet 1 gang !!! og kundeservice ???? den er ikke eksisterende ! de første de sier når du ringer er at du har du feil hos deg selv må du betale... men så vet jeg at det ikke er hos meg det er feil som jeg har prøvd og sagt flere ganger. farten blir målt med kabel rett i modemet med en pc med gigabit nettverkskort. og de gangen jeg har klaget tar det 2 dager så kommer det fra de at alt er i orden.. større svindel skal man lete lenge etter.
Hei Kristian, Utrolig leit å se at du har opplevd problematikk etter oppkobling. Ved hastighetsmålinger anbefaler vi alltid å måle kablet direkte til hjemmesentralen. Da får vi utelukket alle variabler utenfor vår kontroll som påvirker målingene over WiFi. Anbefaler å sjekke denne lenken for mer informasjon rundt hastighetstester: https://www.homenet.no/hastighetstest/. Dersom du fortsatt opplever problemer ønsker vi selvfølgelig å hjelpe. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller chat. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Since our borettslag changed internet provider to Homenet we experience internet dropping (internet unavailability) several times a day. All our neighbours report the same plus additional coverage and speed problems. When taking this up with HomeNet customer support they say it is "our fault" because we have too many internet connected devices. It is very simple, we had exactly the same devices before, when we had Get as a provider and everything worked perfectly fine: no internet drops, good coverage, good speed. In Homenet´s case, the saying applies perfectly: "what you pay is what you get". So, think twice before you switch to a cheaper internet provider, there is always a catch!
Hello Monica, I am not familiar with your case, but it is sad to see that you are experiencing issues with your connected devices on the wireless network. There are a lot of different variables that will affect the WiFi signal. Sadly a lot of these are also outside of our control. We do however want to help and our technicians are available by phone 38 99 01 00 or chat. We highly recommend giving our technical support another call so that we can attempt to solve any issues that you are experiencing. Kind regards, Håvard | HomeNet
Har i disse dager endelig fått fiber. Det er levert av Homenet. Jeg pleier ikke skrive slike innlegg, men da det er så mange som er misfornøyd med Homenet, tenker jeg at de også fortjener skryt av de som opplever det. Jeg har ingen negative opplevelser med Homenet i prosessen fra signering av avtale til fiber var ferdig lagt inn. Ryddig og så effektivt gjennomført som det er mulig (tror jeg med tanke på samarbeid med kommune osv). God informasjon hele veien og bra kundeservice. Nå har jeg ikke hatt det lenge nok til å uttale meg om stabiliteten, men hastigheten er det ingenting å si noe på. Slik min opplevelse av Homenet er nå, har jeg ingen problemer med å anbefale de til venner og kjente. Bra jobba HomeNet!
Hei, Takk for din omtale her på bytt.no Godt å høre du er fornøyd med tjenesten. Det er bare å ta kontakt dersom det skulle være noe du lurer på, eller noe som endrer seg i hvordan du opplever tjenesten vi leverer. Vennlig hilsen Roar | HomeNet
Utmerket hastighet. Utsøkt kundeservice. Utrolig konkurransedyktige på pris. Ikke mer å si!
Hei Sindre, Meget hyggelig å se at du er fornøyd med tjenesten, servicen og prisen vi tilbyr. Våre kundebehandlere jobber til beste evne slik at våre kunder skal få servicen de fortjener. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å skrive slik et positivt innlegg! Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Verste leverandør jeg har opplevd i mitt liv.Aldri bruk dette. 100 kr mindre er lureri. De vil sende deg mange gebyrer som du aldri har tenkt om. Internett kvalitet er verst.
Hei Erik, Jeg er dessverre ikke kjent med din sak hos oss da jeg mangler informasjon å finne deg med i våre systemer. Jeg er ikke kjent med gebyrene du viser til her, og vil anbefale deg å ta kontakt med oss direkte dersom du har spørsmål relatert til abonnementspris, og eventuelt utsendt faktureringer. Vedrørende internettkvalitet er det leit å se at du er misfornøyd og vi ønsker selvfølgelig å hjelpe med dette også. Ta gjerne kontakt med vår teknisk avdeling på telefon 38 99 01 00 eller chat via vår hjemmeside for å gjennomføre et grundig feilsøk. Det er da viktig at du er hjemme og har utstyret tilgjengelig slik at vi finner en permanent løsning på problematikken du opplever. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Homenet anslår pris På dette oppdrag mellom Kr 3000 og Kr 5000 Men kan også bli høyere. Det må man si er ett rimelig usikkert estimat. Tør jo ikke bestille montør når jeg ikke vet om det koster kr 3000 eller Kr 10000 !!!. Går jo Uansett Mye mindre tid enn en ny innstalering Vil gjøre :(. Får sjekke ny installasjon fra konkurrent , om jeg finner en da. Litt håpløst Opplegg :(
Hei Morten, Ved feilretting ønsker vi først å utelukke så mange feilkilder som mulig. Dersom feilen har skjedd ved uhell på din ende eller oppdraget gjelder flytt av fiber eller hjemmesentral må du selv ta kostnaden. Ellers dekker vi selvfølgelig feilretting ved feil på linjen eller ved vårt utstyr. Pris blir påvirket av kostnader relatert til utkjøring og omfang av oppdrag. Dersom oppdraget tar lang tid, og utstyr må byttes ut vil kostnaden gå opp. Det er dermed vanskelig å gi et nøyaktig estimat i forkant ettersom hverken vi eller entrepenøren har oversikt over planløsningen i huset, og kan ikke si med sikkerhet hva som må gjøres før montør er på stedet. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Veldig ustabilt nett til tider. Har hatt Altibox før og hadde aldri noen problemer med hastighet og stabilitet der. men bor et annet sted nå som har homenet. og det er så mye ustabilt nett. mister enten opp eller nedlastning med ca 90% i flere dager uten at det skjer noe. dette skjer altfor ofte. Savner dritt GET nå. men iforhold til homenet var det 100x bedre
Hei Dilshad, Jeg er dessverre ikke kjent med saken din, men anbefaler på det sterkeste å kontakte vår teknisk avdeling på telefon 38 99 01 00 eller chat via homenet.no. Våre teknikkere ønsker selvfølgelig å hjelpe og vil da feilsøke linjen for å finne årsaken til problemene du beskriver over. Vi ser frem til å finne en permanent løsning på ustabilitene. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Homenet har flere ganger tilbudt meg veldig tregt internett og de tar godt betalt selv når de har gjort en feil. De har kommunisert med meg på en dårlig måte. Jeg håper de endrer kommunikasjonen sin på tekst slik at de ser på kundene sine som gode folk. Jeg håper de forbedrer maten de fikser problemer på og at de samarbeider bedre med Arvato Finance så ikke kunden må lide for deres dårlige samarbeid.
Hei, Dersom du mener det har blitt gjort feil fra vår side anbefaler vi å ta kontakt med oss direkte på mail til [email protected] slik at vi får gått gjennom saken din. Vi ser selvfølgelig på kundene våre som pålitelige og hyggelige folk, og behandler dem med respekten de fortjener. Det er leit å se at du har fått slik et dårlig inntrykk av oss, men håper våre kundebehandlere får muligheten til å imponere deg i fremtiden. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Hadde problemer med ustabilt internett og tok kontakt med kundeservice for hjelp. De fremsto ikke interessert i å hjelpe og virket som de bare var interessert i å få meg til å legge på. Kom ikke med noen forslag på ting jeg burde feilsøke for å få stabil drift.
Hei Steffen, Meget leit å se at du har hatt slik en negativ opplevelse med oss. Våre kundebehandlere er serviceorienterte mennesker som selvfølgelig ønsker å hjelpe deg til beste evne. Gi oss gjerne en ny mulighet til å imponere ved å kontakte oss på telefon 38 99 01 00 eller chat via homenet.no. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Det er nå 2 år siden at det kom en mann å ringte på døra å lurte på om jeg var interessert i raskt hjemmenett, dum som jeg var tegnet jeg avtale, i fjor tok kontakt med dem å spurte om dem snart skulle begynne å bygge ut her som jeg bor fikk beskjed om at dem skulle sende ut informasjon uten at det har skjedd, spurte også om det var mulig å trekke seg fra kontrakten og det var mulig mot å betale et gebyr på 8000 kr. Homenet er et firma som jeg vil anbefale alle å holde seg langt unna
Hei Sankthans, Jeg er ikke kjent med saken din, men vil anbefale deg å ta kontakt direkte med vår supportavdeling på [email protected] for en gjennomgang av saken din hos oss. Fiberutbygging krever avtaler, tillatelser og midler fra tredjeparter som kommune, vegvesen og entrepenører og kan dermed ta lenger tid enn forventet i noen områder. Vi forstår frustrasjonen dette kan medføre og beklager forsinkelsene du beskriver her. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
De gav tilbud på mobilt bredbånd som jeg sa jatakk til. 2 uker senere sier de at de ikke kan levere da det ikke er kobberlinje i huset??? Så lar de dette bli registrert som om jeg har avbestilt etter angrefrist og derfor skal betale kr 2500 i avbruddsgebyr!!!!!????? Når de solgte tjenesten sa de at de kunne levere. Men etterpå påstår de at jeg skal betale fordi jeg angivelig har fjernet en kobbertråd?? Jeg fatter ikke hva det har med saken å gjøre en gang. Betaler ikke for å ikke ha fått noe levert. Ingen ba meg sjekke etter kobbertråder i vegga før bestilling!! Og etterpå så klagebehandler de på swadavis og svarer intetsigende møl. Deretter nekter de å svare mer.
Hei Tone, Jeg er dessverre ikke kjent med saken din da jeg ikke har nok informasjon å finne deg med i våre systemer. Dersom du mener at kravet ikke er riktig vil jeg anbefale å ta kontakt med vår faktura avdeling på mail til [email protected] for å få en skriftlig gjennomgang av saken din. Vi ønsker selvfølgelig å være behjelpelig, og det er leit å se at du har hatt slik en negativ opplevelse med oss. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Totalt ubrukelig, styr unna, fraværende kundeservice, nett som faller ut særlig på kveldstid, hjemmeside som ikke fungerer.
Hei Tom, Leit å høre at du er misfornøyd med oss og tjenesten vår. Vi ønsker så klart å levere så bra internett-tjeneste og kundeservice som mulig, så vi setter stor pris på tilbakemeldinger. Vår kundeservice skal være tilgjengelige på telefon 08:00-21:00 og chat 09:00-21:00 mandag til fredag, samt chat 10:00-15:00 lørdag og søndag. Feilen du nevner får jeg ikke sjekket da jeg ikke har ditt kundekort for hånd i skrivende stund. Ta gjerne kontakt med oss på telefon (38 99 01 00) eller chat (https://www.homenet.no/kundeservice/) slik at vi får undersøkt dette nærmere. Vennlig hilsen Adrian | HomeNet
Ble koblet på internett den 8/7 og det er helt ustabilt, sender en oppsigelse på at jeg vil avslutte dette, for det er vel 14 dagers angrerett, fra den dagen jeg bruker det. Men nei da, det er 14 dager fra jeg bestiller, og hvordan kan man klage på en vare som ikke jeg har fått enda. Har ringt flere ganger, og dem legger på til meg. Dette er ikke et seriøst firma. Jeg kommer til å gå videre med dette. Så hold dere langt unna homenet folkens.
Hei Hanne, Angrerett gjelder fra bestilling ettersom det dreier seg om arbeid som utføres av montør og endringer i boligen som kan sammenlignes med annet fagarbeid som installasjon av strømuttak eller annet elektrisk materiell. Dersom du opplever problemer med tjenesten ønsker vi selvfølgelig å hjelpe og oppfordrer til kontakt med vår teknisk avdeling for et grundig feilsøk og eventuell informasjon om hva som kan være årsaken til problemet. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Det mest useriøse firmaet jeg noen gang har vært borti. Homenet lurer folk! Jeg har vært kunde i mange år, og har hatt mye plunder hele veien. Først la de skylden på TV-leverandøren min RiksTV, så lovet de å bedre linjen sin. Linjen var bra et par dager så var det dårlig igjen. De lover en pris, så sender de plutselig regning med en mye høyere pris. De lover at bindingstiden er over, men når jeg sier opp får jeg sluttopppgjør på flere tusen kroner. Og det aller verste er at hver gang man ringer, sender Mail eller chatter er man i kontakt med ulike kundebehandlere som ikke kjenner igjen saken. Ikke noe blir lagret. EN gang i løpet av disse årene har jeg vært i kontakt med en som så hva problemet var, som lovet å bryte bindingstiden og gjøre et SISTE forsøk på få nettet opp. Denne samtalen er ikke loggført, så nå sitter jeg uten nett med ei stor regning. Annenhver kundebehandler lover å gjøre ting godt, annenhver lager h... for kunden. Anbefaler aller å holde seg LANGT unna Homenet! Og har du RiksTV eller Viaplay MÅ du IKKE la deg lure til å bruke Homenet. Kan ikke fatte at disse er samarbeidspartnere!
Hei Silje, Leit å høre at din opplevelse med oss var såpass dårlig. Det er så klart påkrevd at relevant informasjon loggføres -- og da spesielt ved avtaler som angår endring i abonnement. I ditt tilfelle bindingstid. Nå har jeg riktignok ikke kundekortet ditt foran meg her, så jeg kan ikke foreta en nærmere sjekk i skrivende stund. Det ønsker jeg derimot å gjøre, og ber deg vennligst kontakte oss slik at vi kan gå igjennom alle detaljer du nevner i ditt skriv. Siden du nevner brudd av avtaler og ikke-loggførte henvendelser så vil jeg anbefale at videre kontakt foregår skriftlig, slik at også du har kopier av eventuelle korrespondanser. Vi er tilgjengelige på både chat og epost. Vennlig hilsen Adrian | HomeNet
Var så fornøyd da mamma ringte og sa vi skulle få nytt og raskere Internett, etter et halvt år med dårlig Internett der jeg bodde gledet jeg meg til å slippe alle problemene som oppstod pga dårlig dekning. Viste seg at gleden kun var et teoretisk håp basert på løgner fra leverandør og rykter om fiber. Homenet klarer å koble seg til enhver duppeditt vi har liggende i huset, enten om det er tv, pc, spillkonsoll eller pad, men det viser seg at det er det eneste de klarer. For det å faktisk gi Internettilgang?? Nei da ber du om for mye. WiFi har dødd så mange ganger siden det ble installert, skulle faktisk trodd det var et suicidal nettverk. Takk til kundeservice som sendte mld for 3 dager siden og sa problemet er fikset! Må si jeg er veldig fornøyd med effektiviteten deres ved å sende en slik mld, skulle bare ønske dere hadde fokusert på å faktisk fikse problemet, isteden for å bruke tiden til å skrive mld vi fikk. Kanskje dere ikke hadde hatt så mange misfornøyde kunder. Jeg får desverre ikke gitt noen stjerner for internettets produktivitet, da det er dødt mesteparten av tiden.
Hei Daniel, Jeg er dessverre ikke kjent med saken din ettersom jeg ikke kan finne ditt kundekort med informasjonen tilgjengelig, men det er meget leit å høre at du opplever problematikk med tjenesten. Dersom du fortsatt opplever problemene du beskriver ønsker vi gjerne å hjelpe. Ta gjerne kontakt med vår teknisk avdeling for å fortsette feilsøket slik at vi finner en løsning på frustrasjonen du opplever. Det kan også være nyttig å sjekke denne lenken: https://www.homenet.no/bad-apples/. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Har brukt Homenet i flere år med dårlig ustabilt nett. Kontaktet dere mange ganger. Ble anbefalt å oppgradere til premium med airties. Fortsatt ustabilt nett. Siste henvendelse til dere er ikke besvart. Langt fra fornøyd med dere. Venter på fiber fra Telenor. Kan ikke se en hel fotballkamp på uten at det stopper opp og må starte på nytt flere ganger under kampen. Varierer med signaler som skifter mellom 20 m pr. sek og 0,87.
Hei Svend, Jeg er dessverre ikke kjent med din historikk hos oss ettersom jeg ikke har tilstrekkelig informasjon å finne deg med i våre systemer. Det er leit å se at du har hatt en dårlig opplevelse med vårt nettverk og vi ønsker selvfølgelig å finne en løsning på problemet. Ser frem til henvendelsen din blir behandlet av våre teknikkere, ta gjerne kontakt med dem direkte på telefon 38 99 01 00 for hurtigere behandlingstid. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet