Phonero opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
De opererer med en avtale som løper i 24 mnd. Jeg hadde 7 ansatte og nedbemannet til 3 i den perioden. Dersom jeg da skulle avslutte abonnementene for de ansatte som hadde sluttet måtte jeg betale 3000 pr abonnement. Avtalen fornyes så automatisk for ytterligere 12 mnd, og de motsetter seg at oppsigelsen er levert rettidig da de mener avtalen må sies opp på dagen for utløpet av 24 med perioden. De kalkulerer åpenbart med å kunne tjene kr. 3000 + mva for hver kunde som bytter leverandør eller arbeidsgiver.
Generelt dårlig dekning, bruker mye mer data en en tidligere mobilabonnement. Bruker lang tid på å koble opp anrop. Bare klunder og heft. Skal aldri mer ha Phonero!!!
Vi så at prisene steg jevnt og trutt og at fakturaene snart var like høye som med Telenor. Brukte man bare LITT data over "sin pakke" ble det svindyrt. Da vi leste at Telia hadde kjøpt opp Phonero bestemte vi oss for å gå over til en operatør med Telenor-dekning, fordi vår erfaring er at Netcoms gamle nett ikke holder mål. Telia skryter i markedsføringen at de har bygget ut så og så mye, det må de vel gjøre siden de allerede er så mye dårlige enn Telenor i bl.a. utkantstrøk.. Jeg leste etterhvert omtaler om Phonero på nett og ble da oppmerksom på deres tvilsomme bindingstid- og oppsigelsespraksis. Man må si opp på dagen 3 mnd. FØR kontraktsperioden utløper, ellers blir abonnementet automatisk fornyet for 12 nye mnd.! Var bortreist på den aktuelle dagen ang. dette og da jeg kontaktet kundeservice til Phonero et par dager senere, ble jeg fortalt at brøt vi avtalen da (ved å si opp iht. til 3 mnd. oppsigelsestid), ble det av dem ansett som et kontaktsbrudd. Kostnaden er kr. 3.000,- + mva. Man må altså passe på å si opp avtalen med Phonero på en eksakt dato, ellers definerer de oppsigelsen som avtalebrudd. Jeg kan ikke se at Phonero informerer om sin noe spesielle oppsigelsespraksis noe sted heller og vi mottok heller aldri noe skriftlig om dette fra dem. Dette er den mest tvilsomme praksisen jeg har vært borte i noensinne, ligg unna Phonero. Når de opptrer slik mot kundene sine er det kanskje ikke så rart at de skryter at de har over 30.000 kunder...
Arrogante, krever deg for mye mer en hva som er lovet. Rett og slett svindel på høyt nivå.
Bra teknisk løsning men resten av pakka er lureri. 1. Kontrakten fornyes automatisk etter 24 mnd, ingen andre mobilleverandører gjør slikt 2. Den dyreste avtalen å komme seg ut av 3. Telia dekning, dvs langt dårligere flatedekning en Telenor 4. Ingen support utover telefon og mail, ingen forhandler i vårt område 5. Extra data koster det hvite i øyet.
Skulle aldri gått over til Telia, men nå er det slutt, har sagt opp alle mobilabonnement.
Er fornøyd, ikke noe problemer som er opplevd enda. Har ikke hatt brukt for kundeservice enda da det har virket knirkefritt. Og kan derfor ikke si noe der. Bra dekning - og god kvalitet på samtalene for meg.
Phonero-abonnement gjennom jobben. Fikk for liten datapakke, og oppgradering viste seg vrient - de vil vel at man kjøper ekstra datapakker isteden. I bruk fungerte det OK i Norge, men straks jeg kom til Madeira (EU), så har jeg bare dekning 10-20 sekunder om gangen, for så å være uten dekning i rundt 10 minutter, før tale kanskje blir tilgjengelig igjen, og data noen minutter senere - som så forsvinner etter 10-20 sekunder igjen... Og så videre. Også data-SIM i tablet hadde samme problem, så det er ikke isolert til min (sære) telefon. Hadde også privat OneCall-abonnement, som bruker samme nett i Norge og roamer til samme nettene i Portugal/Madeira. Dette fungerer derimot utmerket, så dette er et problem spesielt med Phonero. Forsøkte å resette innstillinger, men innstillingsmeldingene som kom inneholdt ikke noe min mobil kunne bruke (den rapportete at de ikke inneholdt noe).
Lang binding. Dyrt. Det verste er samtalekvaliteten. Må som regel ringe opp 2-3 ganger før vi får snakket. Stur unna.
Vi får dårlig dekning på mobildata og servicen er utrulig dårlig.
For med Phonero har ikke vi fått særlig telefoner gjennom lenger.. Møkkaselskap som ikke klarer fikse feil, ringe opp igjen og følge opp kundene. VELDIG missfornøyd og bytter selskap etter 3 mnd...
Rask bistand, hyggelige mennesker og mye billigere enn f. eks. Telenor.
De er utrolig dårlig bedrift på alle måter. PASS DERE FOR DEN TLF LEVERANDØREN.
Det er utrolig hvor mye problemer man kan få av å ha en mobiloperatør. Absolutt alle gangene jeg har vært i kontakt med kundeservice, er de helt på tur. Gjemmer seg bak forferdelige vilkår. Det fasinerende er om du spør spesifikt hvor det står ting, vet de ikke det, bare oversender deg en mail på mange sider med vilkår. Kom meg tilslutt ut av dette tullet etter krangling. Håper dette firmaet går konkurs, og alle som jobber i det begynner med andre ting en mobil/kundeservice.
Har alltid glidd knirkefritt hos meg. Takker så mye :) Så får jeg se om det går like bra på overgangen til Telia.
Forferdelig dårlig dekning + at 20 meter inn i tunneler så brytes samtalen.