SMB Mobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg ble oppringt av ei dame som fremstilte det som at hun ringte på vegne av Telenor Bedrift, og hun fortalte meg at jeg hadde «krav på» et oppgradert abonnement. Jeg ante tidlig ugler i mosen, og stilte flere oppfølgingsspørsmål. Hun fortalte blant annet at det ikke var bindingstid og at dette var et tilbud for de med enkeltpersonsforetak - som om det var Telenor som ville gi meg dette. Ikke ett ord om pris. Plutselig sa hun at hun nå hadde sendt meg en SMS som jeg måtte svare JA på. Dette var en bekreftelses-SMS som ønsket meg velkommen i SMB Mobil AS. Jeg sa til henne at jeg ikke hadde takket ja til tilbudet hennes, og la på. Jeg sendte så SMB Mobil en mail hvor jeg redegjorde for saken. De svarte at dette var en «misforståelse i salgsfasen» og annulerte «salget». Dette var virkelig ikke noen misforståelse - jeg ble forsøkt lurt. Dette er svindel, og de bruker skitne triks for at du skal binde deg til en kontrakt du må betale dyrt for å komme ut av. Hadde dette vært en seriøs bedrift ville de ikke drevet på denne måten.
Hei Ingunn, Takk for din tilbakemelding. Det du beskriver er ikke i tråd med våre retningslinjer eller den måten vi ønsker at våre kunder skal møte SMB Mobil. Vi tar anklager om villedende salgspraksis svært alvorlig og vi beklager på det sterkeste at du følte deg forsøkt lurt. Jeg er glad for å høre at saken din ble annulert umiddelbart etter at du tok kontakt, men jeg forstår at dette ikke nødvendigvis oppveier den opprinnelige frustrasjonen. Vi ønsker å forsikre deg og alle våre kunder om at vi kontinuerlig jobber med å forbedre vår kommunikasjon og salgsprosesser for å sikre at slike hendelser ikke inntreffer. Vår intensjon er å være en transparent og pålitelig leverandør. Vi setter pris på at du lot oss rette opp i misforståelsen og ønsker å gjøre det klart at det står fritt for alle å ta opp slike saker med oss direkte. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Som mage andre føler jeg at selger lurte meg, noe han kanskje ikke gjorde, bare unnlot å fortelle alt. Ga meg god pris, men fortalte ikke at MVA kom i tillegg og 36 mnd. bindingstid med kr. 4500,- for brudd gebyr. Men SMB skal ha at de ryddet opp. Etter å ha sendt inn skriftlig klage og argumentert for hvorfor jeg følte meg lurt, fikk jeg positiv tilbakemelding. De har fjernet avtale tid og jeg slipper brudd gebyr. Takk skal dere ha.
Hei Tore, Takk for din tilbakemelding! Det er aldri vår intensjon å lure våre kunder, og vi beklager oppriktig at all nødvendig informasjon ikke ble kommunisert tydelig nok i utgangspunktet. Det er godt å høre at vi kunne rydde opp og komme til en løsning som føles rettferdig for deg. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Rask respons og imøtekommende med konkurransedyktig tilbud. Svarte godt over forventning.
Hei Terje, Tusen takk for de positive ordene! Vi er glade for å høre at du er fornøyd med vår service og at vi kunne møte – og til og med overgå – dine forventninger. Vi jobber kontinuerlig for å tilby våre kunder de beste tilbudene og den raskeste responsen, så din tilbakemelding er veldig oppmuntrende. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Det forferdelige er at selger ikke gav meg de opplysningene han skulle. For. eksempel at det var 36 månders bindingstid. Det er ingen andre som har så lang bindingstid. Jeg også trodde det var telenord som ville gi meg et bedre tilbud. Og prisen var jo ikke enestående som selger skiltet med, han hadde jo ikke tatt med momsen. Så nå sitter jeg med et dyrt abonnement som jeg må slite med i tre år. Ikke vet jeg om det er dekning der jeg bor heller. Når selger leser opp betingelsene har dere kanskje alt på det rene, for som kunde oppfatter du ikke alt som blir sagt i stort tempo. Og dere gadd heller ikke svare meg når jeg angret. I stedet kom det en høy rekning på over 5000,- kroner, snakk om om å gå i baret.
Hei Inger, Takk for din tilbakemelding. Jeg beklager at du har hatt en negativ erfaring med vår selger. Det er aldri vår intensjon at våre selgere skal fremstå som representanter for en annen operatør, som Telenor, og det er alvorlig for oss hvis dette har skjedd. Videre skal vi gi til tydelig informasjon om våre priser og avtaletider. Dette inkluderer å opplyse om priser eksklusiv moms og eventuelle avtaletider. Denne informasjonen skal gis både i samtale med selger og stå i SMS som bekreftes ved avtaleinngåelse. Hvis disse trinnene ikke har blitt fulgt korrekt, så har det skjedd en feil fra vår side. Alle våre kunder skal ha full Telenor-dekning. Jeg ønsker gjerne å få tatt en gjennomgang av saken. Vennligst kontakt oss på [email protected], så vi kan finne en rettferdig løsning og forhåpentligvis gjenopprette din tillit til oss. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Ble oppringt hos selger og fortalt at de ringer fra Telenor, noe som ikke stemmer. De forsøker å fange tilfeldige eiere av ENK inn i en bundet 3 års kontrakt for bedrifter, hvor du da sier vekk dine forbrukerrettigheter det øyeblikket du godtar tilbudet. I tillegg er den oppgitte prisen før mva, så abonnementet blir sannsynligvis dyrere enn det var. I I tillegg til alt dette får kontaktpersonen som ringte deg myndighet til å begå endringer i ditt abonnement når som helst, uten at du har noe du skulle sagt. Ren svindel. Dersom du signerte dette tilbudet bør du si det opp snarest. Gebyret du da får bør du bestride, siden de driver med svindel.
Hei Jan, Takk for tilbakemeldingen din. Våre selgere skal aldri fremstå som om de ringer fra Telenor. Vi er en selvstendig mobiloperatør, men benytter oss av Telenor sin dekning. Vi tar anklager om villedende salg alvorlig og vil gjerne se nærmere på denne saken. Informasjon om avtaletid, mobiloperatør og priser eks mva skal opplyses i samtale med selger i tillegg til at det fremgår av vår SMS som sendes i forkant av avtaleinngåelse. Enhver endring i abonnementet krever kundens samtykke, og våre kunder skal alltid ha full kontroll. Vennligst kontakt oss på [email protected] med detaljer, så kan vi se på saken din. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Trodde virkelig det var Telenor som ville hjelpe meg med å få ned prisen på mine abbonnement der hos dem. Seinere enn mitt i samtalen gikk det plutselig opp for meg at dette ikke var Telenor. Så satt jeg i saksa. Ble ikke fortalt om noe bruddgebyr heller; og hva jeg nå gjør i forhold til Telenor.
Hei Tommy, Takk for din henvendelse. Vi skal aldri gi inntrykk av at vi er Telenor, og dette tar vi veldig alvorlig. Vi er en selvstendig operatør som benytter Telenors nett, og dette skal alltid kommuniseres av våre selgere. Jeg beklager dersom du har fått feilinformasjon i salgsfasen og jeg ønsker gjerne å se nærmere på denne saken og samtidig hjelpe deg videre. Send oss gjerne en e-post til [email protected]. Så skal vi gjøre vårt beste for å løse situasjonen på en tilfredsstillende måte. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Først vil jeg nevne at jeg ikke likte framgangsmåten selger brukte. Følte meg litt lurt i etterkant da det var flere viktige elementer som ikke ble nevnt. Virker som appen og nettsiden er litt i en slags "betafase". Ikke helt gjennomtenkt/ testet. Har hatt mange telefoner til kundeservice, de er svært hyggelige/ behjelpelige. For min del kan jeg gjerne ta noen telefoner så lenge det ikke er lang ventetid og at kundeservice ordner det som problemet. Regner med at det blir bra når de har fått luket vekk "bugs" i systemet sitt. Hovedgrunnen til at jeg valgte å bytte er at de har Tyrkia med i EU pakken..
Hei Glenn, Takk for din tilbakemelding. Beklager dersom du ikke har fått korrekt informasjon fra vår selger, men jeg er glad for at du likevel har valgt å gi oss muligheten til å være din mobiloperatør. Vi skal gjøre vårt beste for at du forblir fornøyd kunde. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre plattformer. Jeg er glad for at kundeservicen vår har vært behjelpelig, og vi vil fortsette å jobbe med å optimalisere våre systemer for en enda bedre kundeopplevelse! Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Ble ringt av en selger som gav meg noe som ved første øyekast var en god deal. Jeg ble forsikret om at det var ingen bindingstid, og jeg takket dessverre ja. Over helgen gjorde jeg research og fant ut det finnes betdre tilbud på markedet. Da jeg tok kontakt for å kansellere var det ingen forståelse, og jeg ble nødt å betale meg ut av avtalen jeg hadde inngått med tre måneders oppsigelsestid. Dette stod i en leke med vilkår som jeg dessverre ikke leste, så de har alt på det tørre. Synes det er en velsig ufin markedføringsmetode, og synd at selskaper bruker liten skrift for å skrape til seg noen hundrelapper. Anbefaler overhode ikke noen å inngå noen avtaler med dette selkapet.
Hei, Takk for din tilbakemelding. Vi beklager hvis det har vært misforståelse rundt avtaletid og oppsigelsestid. Selv om du ikke har avtaletid, opererer vi med en standard oppsigelsestid på bedriftsavtaler. Dette er vanlig praksis i bransjen. Dersom du har ytterligere spørsmål eller bekymringer, er du velkommen til å kontakte oss direkte på [email protected]. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Hyggelig selger. Lover « gull og grønne» skoger, men hva skjer når en går på limpinnen. Fanget i garnet. Må selv betale bruddgebyr med tidligere operatørselskap noe jeg uttrykkelig sa: jeg vil ikke ha noen kostnad for å bytte. Ikke noe problem, smb ordner dette, var svaret. Jeg fikk regningen selv, SMB vil ikke betale direkte til operatør. SMB godtar heller ikke min reservasjon for overgang. Min signatur er bindende selv om overgangen er 3 uker frem i tid. Er dette et selskap å satse på?
Hei Aslaug, Takk for tilbakemeldingen din. Det er viktig for oss å gi korrekt informasjon til våre kunder. SMB Mobil kan dekke kostnader ved operatørbytte hvis det er avtalt med selger, men det forutsetter at kunden selv legger ut for disse kostnadene. Deretter krediterer vi beløpet på kundens fakturaer over en periode. Vi beklager hvis det oppstod en misforståelse rundt dette under samtalen. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected], så vi kan gjennomgå saken din mer detaljert. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Litt startproblemer å få nummerene opp å gå på mine telefoner, men veldig god og seriøs service i forhold til at telefonen min ble hacket og god dekningsgrad med Telenor nettet.
Hei Bengt, Takk for tilbakemeldingen! Beklager trøbbelet i starten, men godt å høre at du fikk hjelp når telefonen din ble hacket. Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med dekningen også. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Funker bra, både telefondekning, meldinger, samt nett.
Hei Ola, Takk for din tilbakemelding. Det er godt å høre at du er fornøyd med dekningen og tjenestene våre. Vi jobber alltid for å sørge for at våre kunder har den beste opplevelsen! Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Jeg ble oppringt av en hyggelig og pådrivende selger i fra smb mobil, de kunne tilby en mye lavere pris enn det jeg tidligere hadde, stemte på faktura også.
Hei Abdullahi S, Takk for din tilbakemelding! Det er flott å høre at du er fornøyd med tilbudet du fikk fra oss og at du hadde en positiv samtale med vår selger. Vi setter stor pris på at du delte din opplevelse! Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Under samtalen presenterer deres selger seg som en under-representant av Telenor, snarere enn en uavhengig bedrift. I samtalen vi hadde med deres selger, ble vi informert om at den eneste endringen ville være navnet på fakturaen vår. Imidlertid har det blitt klart at denne uttalelsen ikke er korrekt. Det ble ikke nevnt noe om bytte av SIM-kort, Prising eks. moms, avtaletid eller bruddgebyrer. Bruddgebyrene er helt latterlige. Oppfordrer alle til å kontakte mobiloperatører selv om man ønsker bedre betingelser, hold dere unna telefonselgere. Alltid sjekk opp telefonselgeres selskap før du godtar noe som helst!
Hei Ken, Takk for din tilbakemelding. Jeg beklager misforståelsen og den opplevelsen du har hatt. Våre selgere skal aldri gi inntrykk av at de representerer et annet selskap, inkludert Telenor. Vi er en selvstendig aktør som benytter oss av Telenors nett. Informasjon om priser eksklusiv mva og avtaletid skal være tydelig formidlet i samtalen med selgeren og i den påfølgende SMS-en som bekreftes av kunden før avtaleinngåelsen. Veldig fint hvis du kan sende oss en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken og ditt telefonnummer, så kan vi se nærmere på saken din. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Pris på faktura, det er mer enn pris som ble lovet pr mnd.
Hei Odd, Takk for din tilbakemelding. Det er viktig for oss at det du blir forespeilet stemmer overens med det du faktisk blir fakturert for. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken og ditt telefonnummer, så vil vi undersøke dette. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Ble oppringt av selger som eksplisitt (flere som hørte på høytaler) at han ringte fra Telenor. Foreslo å redusere prisen på min kones og mitt abonnement. Dette viser seg nå å være et helt annet selskap. Har prøvd å stoppe dette før endringsdato, men de sier at de har behandlingstid som er såpass lang at den går inn i abonnementet. Risikerer gebyrer for begge. Dette er ulovlig markedsføring og vi har satt advokat på saken.
Hei Jono, Takk for din tilbakemelding. Våre selgere skal aldri gi inntrykk av at vi representerer et annet selskap, inkludert Telenor. Vi er en uavhengig aktør, selv om vi benytter Telenors nett. Vi tar denne type tilbakemelding svært alvorlig, og ønsker å komme til bunns i hva som har skjedd i din kontakt med oss. Dersom saken ikke allerede er løst ønsker jeg at du sender meg en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken og ditt telefonnummer, så får vi tatt en gjennomgang. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Ble oppringt av SMB mobil og kundebehandler spurte om jeg brukte mobilen mest til å ringe med eller til å surfe med. Jeg sa at jeg brukte den mest til å ringe med. Fikk et tilsynelatende godt tilbud, og ble bedt om å bekrefte tilbudet mens kundebehandler snakket med meg på telefonen via tekstmelding. Noe jeg var dum nok til å gjøre. Da det viste seg at tilbudet inneholdt kun 1GB data, sendte jeg straks en mail og ba om at jeg fikk trekke meg fra avtalen. Det fikk jeg, men har nå fått regning på 5500 kroner, som da kalles et endringsgebyr. Har ingen angrerett da jeg driver enkelpersonforetak, men vil advare andre som blir oppringt. Dette koster meg fem ganger mer enn mitt gamle abonnement gjorde på et år.
Hei Iren, Takk for din tilbakemelding. Dersom tilbudet presentert på telefon ikke samsvarer med det du har mottatt ønsker vi selvsagt å rette opp dette. Vi ønsker at du skal være fornøyd kunde! Send oss gjerne en e-post på [email protected] med en oppsummering av saken og ditt telefonnummer, slik at vi kan ta en gjennomgang for å finne en løsning. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil